-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Lakkleder/lakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Møller Bil Hamar:
Nybilselger
-
Møller Bil Hamar:
Salgstrainee/Juniorselger
-
Møller Bil Oslo Vest:
Bilmekaniker
-
Harald A. Møller AS:
Teknisk instruktør
-
Enger & Hedlund AS:
Key Account Manager
-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Super norsk innsats i Tyrkia
Andreas Mikkelsen smiler bredt etter første dag av Rally Tyrkia. Endelig er nordmannen med å kjempe i toppen igjen etter en meget god dag i bilen. Og det er nok en nordmann som overrasker med strålende kjøring i Tyrkia.
Andreas har opplevd mye stang ut denne sesongen, og har virkelig sett frem til å få en opptur. Sammen med kartleser Anders Jæger har VM-runden i Tyrkia så langt vist seg å være et bra løp for dem.
Etter fredagens etapper ligger de på tredjeplass, kun 2,6 sekunder bak teamkamerat Thierry Neuville som leder. Sebastien Ogier ligger 0,3 sekunder bak belgieren. Etter nærmere to timer i bilen, er det altså kun 2,6 sekunder som skiller de tre beste.
Det er også tett videre nedover på resultatlisten. Ett minutt og tre sekunder skiller de ni raskeste.
– Det har vært en veldig bra dag. Jeg må si at det er godt endelig å kjempe i toppen igjen. Vi ledet inn til service, og det var selvsagt en god følelse, sier han.
Nordmannen var litt spent før VM-runden i Tyrkia, selv om han så frem til å få grus under hjulene igjen.
Dette er et helt nytt løp på kalenderen, og ingen visste helt hva som ventet dem – bortsett fra at veiene ville by på røffe forhold. Og det skulle det virkelig vise seg å bli da etappene ble kjørt for andre gang etter service.
– På den lange etappen etter service brukte jeg altfor mye dekk. Det vil si at dekkslitasjen var stor, og det skyldes nok at jeg kjørte litt for mye sideveis. Det ødela litt av resten av dagen.
– Jeg måtte hele tiden tenke på å spare dekkene, spesielt på de to siste etappene hvor vi tapte masse tid. I tillegg hadde vi en punktering. Det er ekstremt røffe forhold, og den første etappen etter service er kanskje den røffeste etappen jeg noen gang har kjørt, forteller han.
– Men vi er fortsatt med i fighten om seieren. Bilen og alt annet er bra, så vi krysser fingrene for at det går like bra i morgen. Det er fortsatt mye som kan skje, sier han.
Andreas har vunnet to av løpets etapper og ledet i sammendraget før dagens siste etappe. Med seks etapper lørdag og fire søndag, er det fortsatt helt åpent hvem som stikker av med de beste plasseringene i Tyrkia.
En som er ute av toppstriden er Citroën-fører Mads Østberg. Han lå på tredjeplass etter morgenens etapper, men måtte bryte med ødelagt hjuloppheng på SS6.
En som virkelig imponerer i Tyrkia er Henning Solberg som gjør et innhopp i en Skoda R5 i WRC2-klassen. Henning leder klassen med tre og et halvt minutt på Skodas fabrikkfører Jan Kopecky etter å ha vunnet fire av syv etapper så langt. Imponerende av en godt voksen mann.