-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Nürburgring saksøker EU
Nürburgring GmbH vil trekke EU-kommisjonen inn for retten og få tobakksreklame-forbudet fra 1/8 2004 erklært ugyldig. De ønsker at datoen skal være den de selv har vedtatt frivillig, 1/10 2006.

For banen betyr det mye. De har investert 50 millioner Euro i anlegget de siste årene, og synes nok det er stas å få litt igjen. Riktignok regner de med 20 – 30.000 færre tilskuere til årets løp enn de hadde sist, men allikevel: over 300.000 betalende (påstår de selv, i løpet av GP weekenden) monner godt.
De har også gode utsikter for å få fortsette å arrangere Formel 1 løp. Bernie Ecclestone liker banen så godt at de får arrangere det Europeiske GP der, så går det tyske på Hockenheim 6 uker senere. Og han har mer enn antydet at Nürburgring ligger godt an med hensyn til europeiske løp i fremtiden.
Men trusselen er altså at tobakkeksponering i Europa blir så problematisk at løp flyttes til andre, mer nikotinvennlige, områder av verden. Allerede neste år får vi ytterligere signaler i den retning, med Shanghai og Bahrain på kalenderen.
Nürburgrings argumenter er at selv om de ikke er ute etter at sigarettmerker skal sponse hele løpet, vil det nye forbudet bety en sterk begrensing av det selskapet driver med. Tobakkreklame-forbud vil bety mye for de som deltar i løp og fyller opp startfeltet og – indirekte – får tilskuerne til banen. Det er slike argumenter, koblet sammen med prosedyrene rundt vedtaket og offentliggjøringen av det, som Nürburgring nå vil presentere for EU domstolen (EuGH). Så får vi se...