-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
MyCar:
Innkjøper
Norgesmester i M.A.
Hvis du leser dagens registreringsstatistikk vil du finne ut at den også kjører en Opprinnelsesland-fortegnelse. Men der det i gamle dager sto Japanske, står det i dag Japanske. Grunnen er ganske enkelt at da regner man for eksempel alle Hondaer som japanske, uansett om de er bygget i Japan, USA eller England. Merket er japansk, og det er det som teller her.
Litt lenger er Sverige kommet, de har nå 9,9% markedsandel, men taper for hvert år som går. Så vidt over hver fjerde bil som har vært registrert i Norge etter krigen har vært japansk. Ikke dårlig, nå de første japanske bilene i Norge, 6 Datsuner, ikke ble registrert før i 1960.
BILGENIET:
Nevn fem bilmerker fra utviklingsnasjoner (som ikke er nevnt her)