-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
Norgesmester i M.A.
Hvis du leser dagens registreringsstatistikk vil du finne ut at den også kjører en Opprinnelsesland-fortegnelse. Men der det i gamle dager sto Japanske, står det i dag Japanske. Grunnen er ganske enkelt at da regner man for eksempel alle Hondaer som japanske, uansett om de er bygget i Japan, USA eller England. Merket er japansk, og det er det som teller her.
Litt lenger er Sverige kommet, de har nå 9,9% markedsandel, men taper for hvert år som går. Så vidt over hver fjerde bil som har vært registrert i Norge etter krigen har vært japansk. Ikke dårlig, nå de første japanske bilene i Norge, 6 Datsuner, ikke ble registrert før i 1960.
BILGENIET:
Nevn fem bilmerker fra utviklingsnasjoner (som ikke er nevnt her)
