-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Norgesmester i M.A.
Hvis du leser dagens registreringsstatistikk vil du finne ut at den også kjører en Opprinnelsesland-fortegnelse. Men der det i gamle dager sto Japanske, står det i dag Japanske. Grunnen er ganske enkelt at da regner man for eksempel alle Hondaer som japanske, uansett om de er bygget i Japan, USA eller England. Merket er japansk, og det er det som teller her.
Litt lenger er Sverige kommet, de har nå 9,9% markedsandel, men taper for hvert år som går. Så vidt over hver fjerde bil som har vært registrert i Norge etter krigen har vært japansk. Ikke dårlig, nå de første japanske bilene i Norge, 6 Datsuner, ikke ble registrert før i 1960.
BILGENIET:
Nevn fem bilmerker fra utviklingsnasjoner (som ikke er nevnt her)
