-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Konklusjon
Hvis prisen er det viktigste valggrunnlaget, kommer man ikke utenom Kia Clarus. Den er absolutt ikke noen dårlig bil, men den kan sies å bekrefte utsagnet om at man får det man betaler for. Den som går etter hissig motor og spreke hester, må selvfølgelig velge Daewoo Leganza. Skinnseter og elektrisk regulering av førersetet vil være punkter som bidrar til at Leganza oppfattes som mer eksklusiv enn de to konkurrentene. Utstyrsnivået ellers kommer ikke helt opp til Sonata-nivå, og komforten ligger også noe etter.
Til tross for Leganzas skinnseter er det Sonata som alt i alt fremstår som mest "luksuriøs". Den har det høyeste utstyrsnivået av de tre bilene og har best komfort. Sonata gir det mest gjennomførte inntrykket, og den er et bevis på at koreansk bilindustri er i ferd med å korte inn på forspranget som japanske og europeiske biler har hatt når det gjelder finish, komfort og kjøreegenskaper. Vårt valg er derfor Hyundai Sonata.
LES VIDERE:
- Priser og tekniske data