-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Bruktbilselger
Albjerk Bil Drammen AS
-
Serviceleder Bilskade
Gromstad Auto AS:
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Salgskonsulent næring
Kverneland Bil Bergen
-
Daglig leder
Bilbransjens Opplæringskontor AS, Bergen
-
Merkeansvarlig/Selger
Mobile Follo AS
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Oslo
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Administrerende direktør
Jæger Automobil AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
-
Teamleder
Toyota Romerike AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Asker og Bærum AS
-
Kunderådgiver Logistikk
Toyota Asker og Bærum AS
-
Delelageransvarlig
AutoIn bilskadesenter AS
-
Produktsjef, ORA
Bilia Norge AS
-
Servicemarkedssjef, ORA
Bilia Norge AS
-
Innkjøp- og logistikkansvarlig, ORA
Bilia Norge AS
-
Serviceleder
Autoria Ski AS
-
Bilmekaniker
Autoria Ski AS
Dyre og deilige
Mercedes nye GLC 220d koster fort 845.000 kroner. Like fullt er rattet iskaldt i høstkulda og rett avstand til pedalene må stilles inn manuelt. Les hvordan duellen med Lexus NX 300h endte.
Først publisert i Bil 12-2015.
Nordmenn elsker SUV-er, og mer enn hvert fjerde nybilkjøp handler nå om SUV.
For Lexus har eksempelvis lanseringen av NX 300h ført til nær dobling av salget i år.
Ikke rart at forventningene er store hos Mercedes til GLC, en bil som er langt mindre SUV og mer crossover enn GLK som den erstatter. Snart skal hele neste års kvote til Norge være utsolgt.
DIESEL MOT BENSIN/HYBRID
Du lurer kanskje på hvorfor vi lar bensin/hybride Lexus duellere mot diesel-Mercedes og ikke bensin-GLC?
Forklaringen er så enkel som at i denne bilklassen velger fortsatt de fleste dieselmotor. Bilene skal gjerne trekke tunge lass og har behov for mye moment.
Rekkefireren i Mercedes (170 hk/400 Nm) koblet til en nydelig nitrinns automatkasse gjør Mercedesen til et egnet trekkdyr.
Lexus har USA som sitt hjemmemarked, og skyr derfor diesel som det NOx-forpestende drivstoffet det faktisk er.
Dessuten gir de to elmotorene NX 300h så nye drakraft i bunnen av turtallskalaen at den fullt ut matcher GLC 220d så lenge du holder deg unna tilhengerfestet. For der GLC trekke 2,5 tonn på kroken, sier Lexus stopp med 1,5 tonn. For noen er dette ekstra tonnet helt avgjørende for bilvalget.
OBS!
Prisene i testen var gyldige da bladet ble produsert. Du finner alltid oppdaterte priser i vår nybildatabase.
LES VIDERE:
- Del 1
- Del 2
- Konklusjon
- Testdata
- Poeng