-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Takserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Sesongåpning i sort/hvitt
Noen få cabriolet-entusiaster kjører åpent hele året. Vi andre kan nå endelig la sola varme issen og rope
Først publisert i Bil 5-2012.
Fuglekvitter, gjødselslukt fra jordene og andre sjarmerende inntrykk strømmer ned over oss der vi cruiser på småveiene mens vinden rusker i capsen.
At det er kaldt i lufta er ikke noe problem. Vi stiller bare varmeapparatet på 23 grader for å presse varmluft oppover i kupéen, og pakker litt rundt halsen for å fjerne den skumle trekken bakfra.
Det er lettere å finne ulikheter enn fellesnevnere mellom disse to cabrioletene i kompaktklassen. Det er liten tvil om at det er Golfen som ligger nærmest den klassiske definisjonen: Stofftak, bensinmotor, manuelt gir og fire seter.
Mange rynker på nesa av at en cabriolet har dieselmotor og foldetak av stål. At Mégane CC har glasstak, ikke stål, forandrer ikke det bildet. Likevel er selv de mest ihuga entusiastene, i hvert fall noen av dem, enige i at et hardt tak gjør bilen mer anvendelig hele året – i snø og kulde – enn om bilen har mykt stofftak.
Ikke tvil et sekund på at dette er biler for par og enslige – verken baksetet eller bagasjerommet er i nærheten av å kunne kalles familievennlige.
LES VIDERE:
- Renault Mégane CC
- Volkswagen Golf
- Testvurdering og poeng Renault Mégane CC
- Testvurdering og poeng Volkswagen Golf