-
Økonomi- og administrasjonsansvarlig
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Kundeansvarlig/Key Account Manager
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Daglig leder
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Bilskadereparatør
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Mekaniker
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilberger
REDGO Norway AS avd Oslo
-
Bilansvarlig
Bertel O. Steen Lørenskog
-
Salgskonsulent Næring
Toyota Romerike AS
-
Salgskonsulent
Porsche Center Son AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Mastemyr
-
Innkjøpsansvarlig
Motor Part AS
-
Bilmekaniker
Sør Caravan AS
-
Mekaniker/tekniker
Birger N. Haug AS avd Asker og Bærum
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Gardermoen
-
Oppretter
Volmax
-
Bruktbilselger
Bertel O. Steen Vestfold AS
-
Næringsselger
RøhneSelmer AS
-
Digital innkjøper
Autoproff Norge AS
-
Digital selger
Autoproff Norge AS
-
Senterleder
NAF senter Stavanger
-
Mekaniker
Birger N. Haug Oslo
-
Teamleder
Birger N. Haug Oslo
-
Takstmann
AutoIn bilskadesenter AS
Sesongåpning i sort/hvitt
Noen få cabriolet-entusiaster kjører åpent hele året. Vi andre kan nå endelig la sola varme issen og rope
Først publisert i Bil 5-2012.
Fuglekvitter, gjødselslukt fra jordene og andre sjarmerende inntrykk strømmer ned over oss der vi cruiser på småveiene mens vinden rusker i capsen.
At det er kaldt i lufta er ikke noe problem. Vi stiller bare varmeapparatet på 23 grader for å presse varmluft oppover i kupéen, og pakker litt rundt halsen for å fjerne den skumle trekken bakfra.
Det er lettere å finne ulikheter enn fellesnevnere mellom disse to cabrioletene i kompaktklassen. Det er liten tvil om at det er Golfen som ligger nærmest den klassiske definisjonen: Stofftak, bensinmotor, manuelt gir og fire seter.
Mange rynker på nesa av at en cabriolet har dieselmotor og foldetak av stål. At Mégane CC har glasstak, ikke stål, forandrer ikke det bildet. Likevel er selv de mest ihuga entusiastene, i hvert fall noen av dem, enige i at et hardt tak gjør bilen mer anvendelig hele året – i snø og kulde – enn om bilen har mykt stofftak.
Ikke tvil et sekund på at dette er biler for par og enslige – verken baksetet eller bagasjerommet er i nærheten av å kunne kalles familievennlige.
LES VIDERE:
- Renault Mégane CC
- Volkswagen Golf
- Testvurdering og poeng Renault Mégane CC
- Testvurdering og poeng Volkswagen Golf