-
Scania:
Verksmester/teknisk leder
-
DRIVE Mobility:
Teknisk salgsrådgiver
-
Møller Bil Outlet Stor-Oslo:
PDI (Pre-delivery inspector)
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Garanti og logistikk
-
Bertel O. Steen AS:
Salgssjef Mercedes-Benz Minibuss
-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
To like, men ikke helt like - Del 2
Honda HR-V Sport og Mitsubishi Eclipse Cross er to kompakte, og tilsynelatende like SUV-er. Men det er utenpå.
Mer utstyr
Begge førerne satt best i Mitsubishien, den har i tillegg to soltak, eljusterbare seter, varme i rattet og varme i frontruta.
Mitsubishi Eclipse byr også på adaptiv cruisekontroll (men har dessverre ikke køfunksjon), den har ulike kjøreprogrammer for firehjulsdriften, headupdisplay, varme i et baksete som kan justeres 20 cm i lengderetningen. I tillegg kommer et mer moderne dashbord.
Men navigasjon mangler i Eclipse Cross. Her henvises brukeren til Android Auto eller Apple CarPlay. Honda har Garmin navigasjon som fungerer helt greit.
Hondas klassiske instrumentering med tre runde klokker oppleves gammeldags i 2019. Det hjelper ikke med øko-knapp og en grønn økoring rundt hovedinstrumentet som forteller at du kjører økonomisk nær sagt uansett hvor fort det går, mens grønnfargen umiddelbart forsvinner så snart girspaken flyttes til sportsmodus, uansett hvor forsiktig det kjøres.
Tørste
I forbruk skiller det knapt noe mellom de to. Begge oppgis til 0,70 liter/mil (159/162 gram CO2/km) Forbruket imponerer ikke og blir vanskelig å videreføre inn i EUs skjerpede 2021-krav.
Dette er altså modeller som fort kan forsvinne fra bilbutikkene i 2021 om de ikke kommer tilbake som hybrider a la Mitsubishi Outlander og Honda CR-V.
LES VIDERE:
- Innledning
- Del 1
- Del 2
- Konklusjon
- Testdata