-
Bilmekaniker
Stårheim Bilverksted AS
-
Tekniker
Per Aaland A/S
-
Prosjektleder
RSA Bil Drammen
-
Avdelingsleder
Etac Bil AS:
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
Customer success – kundekonsulent
DRIVE MOBILITY AS
-
Bilselger
Kverneland Bil AS
-
Driftsleder Bilskade
Birger N. Haug AS avd Oslo
-
Mekaniker
Herøy Bil & Maskin AS
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Teamleder
Birger N. Haug AS avd Oslo
-
Nyhetsredaktør/frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
-
Bilmekaniker
Nes Bilelektro AS
-
Inne Tekniker
NDS Group AS
-
Tekniker
Toyota Sør AS
-
Bilmekaniker
Toyota Romerike AS
-
Kunderådgiver
Toyota Romerike AS
-
Kundevert
Toyota Østfold AS
-
Kunderådgiver
Toyota Asker og Bærum AS
To like, men ikke helt like - Del 2
Honda HR-V Sport og Mitsubishi Eclipse Cross er to kompakte, og tilsynelatende like SUV-er. Men det er utenpå.
Mer utstyr
Begge førerne satt best i Mitsubishien, den har i tillegg to soltak, eljusterbare seter, varme i rattet og varme i frontruta.
Mitsubishi Eclipse byr også på adaptiv cruisekontroll (men har dessverre ikke køfunksjon), den har ulike kjøreprogrammer for firehjulsdriften, headupdisplay, varme i et baksete som kan justeres 20 cm i lengderetningen. I tillegg kommer et mer moderne dashbord.
Men navigasjon mangler i Eclipse Cross. Her henvises brukeren til Android Auto eller Apple CarPlay. Honda har Garmin navigasjon som fungerer helt greit.
Hondas klassiske instrumentering med tre runde klokker oppleves gammeldags i 2019. Det hjelper ikke med øko-knapp og en grønn økoring rundt hovedinstrumentet som forteller at du kjører økonomisk nær sagt uansett hvor fort det går, mens grønnfargen umiddelbart forsvinner så snart girspaken flyttes til sportsmodus, uansett hvor forsiktig det kjøres.
Tørste
I forbruk skiller det knapt noe mellom de to. Begge oppgis til 0,70 liter/mil (159/162 gram CO2/km) Forbruket imponerer ikke og blir vanskelig å videreføre inn i EUs skjerpede 2021-krav.
Dette er altså modeller som fort kan forsvinne fra bilbutikkene i 2021 om de ikke kommer tilbake som hybrider a la Mitsubishi Outlander og Honda CR-V.
LES VIDERE:
- Innledning
- Del 1
- Del 2
- Konklusjon
- Testdata