-
Bruktbilselger
Møller Bil AS
-
Servicetekniker med salgsteft
Flex1one AS
-
Driftsansvarlig
Atracco Agder
-
Selger
Renault Trucks
-
Bilkontrollør
NAF Senter Sandvika
-
Direktør
Bilimportørenes Landsforening
-
Biltester
NAF Senter Mosjøen
-
Bilkontrollør
NAF Senter Levanger
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Senterleder
NAF Senter Kongsberg
-
Kundemottaker
NAF Senter Oslo
-
Kundemottaker
NAF Senter Hamar
-
Dekkmontør/Hjulutruster
DekkCenteret Oslo AS
-
Bilselger brukt/pre-owned
Formula Automobile Norge AS
-
Delemedarbeider
Nellemann Machinery AS
-
Servicemarkedssjef
Nellemann Machinery AS
-
Tekniker Bentley
XPND Automotive AS
-
Mekaniker
NAF Senter Molde
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Trondheim
-
Bilselger
Berg Auto AS
-
Bilmekaniker
Motorpool Handel AS
-
Delelagermedarbeider
Motorpool Handel AS
-
Servicetekniker
Preqas AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Vårt valg
Det er nesten litt utopisk at mer effekt gir mer rabatt. Men for de svære hybrid-SUV-ene er det faktisk tilfelle.


La det med en gang være klart: Har du først råd, så er alle bilene i testen herlige kjøremaskiner med stort, statssubsidiert kraftoverskudd.
Ikke i noen av øvelsene står BMW X5 fram som soleklar ener, men den litt anonyme tyskeren plukker jevnt med poeng hele veien til mål og vinner med klar margin fordi den kjører forbasket godt, er rask nok, komfortabel nok og har et spiselig forbruk når strømmen tar slutt.
Porsche Cayenne er den suverene kjøremaskinen, men taper på pris og forbruk. Alle i teamet likte seg i Lexus RX 450h, den har lavest forbruk i «bensinmodus», men taper mot BMW på ytelser og kjøreopplevelse.
Trist at Volvo XC90 T8 deltar på siden av testen. Mye tyder på at den hadde vunnet i direkte sammenlikning.
Dette er biler med egenskaper langt ut over å kun brukes i nærmiljøet, så den korte elektriske rekkevidden på de ladbare i testen nærmer seg et hån mot politikerne som ga biltypen raust med avgiftsreduksjon for noen måneder siden.
LES VIDERE:
- BMW X5 xDrive
- Lexus RX450h
- Mercedes-Benz GLE
- Porsche Cayenne S E-Hybrid
- Konklusjon
- Testdata og poeng