-
Bilskadereparatør
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Mekaniker
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Dal
-
Bilberger
REDGO Norway AS avd Oslo
-
Bilansvarlig
Bertel O. Steen Lørenskog
-
Kunderådgiver
Toyota Østfold AS
-
Salgskonsulent Næring
Toyota Romerike AS
-
Salgskonsulent
Porsche Center Son AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Mastemyr
-
Innkjøpsansvarlig
Motor Part AS
-
Bilmekaniker
Sør Caravan AS
-
Mekaniker/tekniker
Birger N. Haug AS avd Asker og Bærum
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Gardermoen
-
Oppretter
Volmax
-
Bruktbilselger
Bertel O. Steen Vestfold AS
-
Næringsselger
RøhneSelmer AS
-
Digital innkjøper
Autoproff Norge AS
-
Digital selger
Autoproff Norge AS
-
Senterleder
NAF senter Stavanger
-
Mekaniker
Birger N. Haug Oslo
-
Teamleder
Birger N. Haug Oslo
-
Takstmann
AutoIn bilskadesenter AS
-
Sales Specialist
Axalta Coating Systems Norway AS
Vårt valg
Dette er året for de store elbilene. Tesla Model S og X var der allerede, men så kom Jaguar I-Pace sent i fjor og mer enn tidoblet salget for Jaguar i Norge. Nå har e-tron løftet Audi til gamle høyder, mens Mercedes ikke kan få EQC fort nok. For en deilig moms- og avgiftsfri verden.
Jaguar I-Pace er raskest og klart mest sportslig, Mercedes EQC den mest komfortable, Audi e-tron er årets salgsvinner blant de store elbilene, men alle i teamet hadde Tesla Model X som testvinner.
Selv om de tre andre er kjempeflotte biler med massevis av kraft og komfort, er det likevel biler du bare setter deg inn i og kjører i vei.
I Tesla setter du deg inn i fremtiden og du merker fort at menneskene bak Model X i stor grad har bakgrunn fra dataindustrien og ikke bilindustrien.
Det er mye å si om falkevingedører, et interiør nærmest strippet for knapper og amerikansk finish, men ingen kan ta fra Tesla annerledesheten, den lange rekkevidden, hurtigladefarten, all innvendig plass og muligheten til å få den levert som fem-, seks- og sjuseter.
Lite skiller Audi, Jaguar og Mercedes i testen, mens Tesla vinner med klar margin.
LES VIDERE:
- Testdata