-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Storebrand:
Biltekniske konsulenter/takstmann
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Tesla med nye oppgraderinger
Tesla har i natt lansert en ny drivlinje for Model S og Model X. Resultatet er økt rekkevidde og kjappere lading.

Ifølge en pressemelding fra Tesla er forbedringen gjort uten å øke bilenes batterikapasitet.
Samtidig med oppgraderingen har Tesla gjenintrodusert innstegsmodellene Standard Range som i en periode ikke har vært tilgjengelige.
Disse koster fra henholdsvis 739.000 kroner for Model S og 784.400 kroner for Model X. Oppgitt rekkevidde basert på den nye WLTP-standarden er 450 km for Model S og 375 km for Model X.
Er du ute etter enda lengre rekkevidde, så bør du velge en Long Range versjon. Her skilter Model S med hele 610 WLTP-kilometer mens Model X er oppgitt til 505 km etter samme målemetode.
Ladehastigheten er også oppgradert slik at du på en eksisterende Tesla Supercharger får en hastighet på inntil 145 kW (opp fra ca. 120 kW i dag). På neste generasjon V3 Superchargere er hastigheten opptil 200 kW.
Luftfjæringssystemet har ifølge Tesla blitt vesentlig forbedret, og gir nå fullstendig adaptiv demping.
Fjæringssystemet tilpasser seg automatisk kjøring og kjøreforhold. Løsningen er utviklet av Tesla, og kan forbedres og videreutvikles gjennom trådløse programvareoppdateringer.
Endringene er ute på nettsidene til Tesla i dag, og kan bestilles nå.