-
Daglig leder
Bilia Insignia
-
Salgssjef Bruktbil
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Servicetekniker
Preqas AS
-
Kvalitetssjef
Viking Kontroll AS
-
Tekniker
Bertel O. Steen Lørenskog
-
Daglig leder
Tellus Vestfold AS
-
Tekniker coach
Bilia Norge AS
-
CFO
Bilia Norge AS
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Kundefrontmedarbeider
Møller Bil Ensjø
-
PKK-kontrollør
Møller Bil Ensjø
-
Daglig leder
Nardo Bil Ålesund AS:
-
Prosjektselger
Bolest AS
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Kristiansand
-
Selger, Volvo
Bilia Follo
-
Diagnosetekniker KIA
Bertel O. Steen Lørenskog
-
Mekaniker
Møller Bil Hvam
-
Fagtekniker
Møller Bil Hvam
-
Bilmekaniker
Porsche Center Son AS
-
Daglig leder
Egil Verne AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Mekaniker
RøhneSelmer AS
-
Teknisk Kontrollør
Viking Kontroll AS
-
Servicemarkedssjef Skoda og Volkswagen personbil
Autoria Ski AS:
-
Servicemekaniker
Palfinger Norge
-
Fagsjef analyse
Bilimportørenes Landsforening
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Høye ambisjoner hos Cupra
Cupra har lagt frem sin ambisjoner for de neste årene, og de er ikke akkurat beskjedne.
Cupra har avslørt sine fremtidsplaner som blant annet inkluderer tre nye elektrifiserte modeller frem mot 2025.
Siden oppstarten i 2018 har mer merket solgt nesten 200.000 biler mens omsetningen har økt fra 430 millioner euro i 2018 til nesten 2,2 milliarder i 2021. Det er ifølge selskapet langt raskere vekst enn forventet.
Innen 2025 skal Cupra lansere tre nye elektrifiserte modeller, Terramar, Tavascan og UrbanRebel, og disse skal sammen med eksisterende modeller gir et årsvolum på en halv million biler.
I fjor lanserte Cupra sin første egenutviklede modell, Formentor, og denne har etablert seg som merkets bestselger og er alene solgt i nesten 100.000 eksemplarer. Så fulgte Born som topper Cupra-salget i Norge.
Les også: Seat med nye modeller og ny rolle
I 2024 lanseres Terramar – en sporty SUV med en lengde på 4,5 meter som skal leveres som ladbar hybrid med elektrisk rekkevidde på rundt 100 kilometer. Denne skal bygges ved Audis anlegg i Györ, Ungarn.
Elbilen Tavascan møtte vi som konsept i på bilutstillingen i Frankfurt i 2019. Den skal realiseres i 2024 og vil ifølge Cupra ligge tett opptil konseptet med hensyn til design og egenskaper.
UrbanRebel møtte vi som konsept i München sist høst. Denne skal lanseres i 2025 og blir merkets viktigste volumselger. I motsetning til dagens elbiler fra VW Gruppen blir UrbanRebel forhjulsdrevet basert på gruppens MEB Small-plattform hvor Cupra er først ut.
– Cupra UrbanRebel blir største prosjekt for vårt selskap i årene fremover siden den er viktigste brikke i transformasjonen til å bli en ren elbilprodusent. Vi leder denne utviklingen for hele gruppen, sier Werner Tietz, visepresident for R&D hos Cupra.
Småbilen med en lengde på rett over fire meter skal bli en mester innen bruk av bærekraftige materialer som resirkulert polymer og bio-baserte materialer.
Lettvektdesign i både eksteriør og interiør skal sørge for at bilen med 226 hk når hundre på 6,9 sekunder og får en rekkevidde på inntil 440 kilometer.
Bilen er designet og utviklet i Barcelona og planen er at den skal produseres ved Seats hovedanlegg i Martorell.