-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Lakkleder/lakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Møller Bil Hamar:
Nybilselger
-
Møller Bil Hamar:
Salgstrainee/Juniorselger
-
Møller Bil Oslo Vest:
Bilmekaniker
-
Harald A. Møller AS:
Teknisk instruktør
-
Enger & Hedlund AS:
Key Account Manager
-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Høye ambisjoner hos Cupra
Cupra har lagt frem sin ambisjoner for de neste årene, og de er ikke akkurat beskjedne.
Cupra har avslørt sine fremtidsplaner som blant annet inkluderer tre nye elektrifiserte modeller frem mot 2025.
Siden oppstarten i 2018 har mer merket solgt nesten 200.000 biler mens omsetningen har økt fra 430 millioner euro i 2018 til nesten 2,2 milliarder i 2021. Det er ifølge selskapet langt raskere vekst enn forventet.
Innen 2025 skal Cupra lansere tre nye elektrifiserte modeller, Terramar, Tavascan og UrbanRebel, og disse skal sammen med eksisterende modeller gir et årsvolum på en halv million biler.
I fjor lanserte Cupra sin første egenutviklede modell, Formentor, og denne har etablert seg som merkets bestselger og er alene solgt i nesten 100.000 eksemplarer. Så fulgte Born som topper Cupra-salget i Norge.
Les også: Seat med nye modeller og ny rolle
I 2024 lanseres Terramar – en sporty SUV med en lengde på 4,5 meter som skal leveres som ladbar hybrid med elektrisk rekkevidde på rundt 100 kilometer. Denne skal bygges ved Audis anlegg i Györ, Ungarn.
Elbilen Tavascan møtte vi som konsept i på bilutstillingen i Frankfurt i 2019. Den skal realiseres i 2024 og vil ifølge Cupra ligge tett opptil konseptet med hensyn til design og egenskaper.
UrbanRebel møtte vi som konsept i München sist høst. Denne skal lanseres i 2025 og blir merkets viktigste volumselger. I motsetning til dagens elbiler fra VW Gruppen blir UrbanRebel forhjulsdrevet basert på gruppens MEB Small-plattform hvor Cupra er først ut.
– Cupra UrbanRebel blir største prosjekt for vårt selskap i årene fremover siden den er viktigste brikke i transformasjonen til å bli en ren elbilprodusent. Vi leder denne utviklingen for hele gruppen, sier Werner Tietz, visepresident for R&D hos Cupra.
Småbilen med en lengde på rett over fire meter skal bli en mester innen bruk av bærekraftige materialer som resirkulert polymer og bio-baserte materialer.
Lettvektdesign i både eksteriør og interiør skal sørge for at bilen med 226 hk når hundre på 6,9 sekunder og får en rekkevidde på inntil 440 kilometer.
Bilen er designet og utviklet i Barcelona og planen er at den skal produseres ved Seats hovedanlegg i Martorell.