-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Ingen tiger på tanken
Det høres jo veldig logisk ut: å bygge om en Defender til el-drift slik at den blir mer egnet til vilt-reservatene.
Selv om initiativet er sørafrikansk og formålet også befinner seg i den regionen, er løsningen europeisk.
Axeon, en kapasitet på moderne batterier og batterisystemer, har tatt for seg en Land Rover Defender 110 og gitt den elektrisk drivlinje som erstatning for den vanlige 2,4-liters dieselen.
Her har man ikke gått den vanlige veien og lagt batteriene under gulvet på jakt etter lavt tyngdepunkt.
Siden formålet med bilen er å trekke turister rundt i naturen, har det vært viktig å opprettholde bilens bakkeklaring og evne til å forsere elveleier, så her er hele batteripakken og alle styringssystemer plassert i motorrommet. Og motoren på 144 kW (196 hk) trekker hjulene gjennom det vanlige drivsystemet.
Bilen gjennomførte skikkelige tester på Land Rovers egen testbane, og garvede firehjulsdrivere fra Land Rover Experience har gitt bilen tommelen opp.
Land Rovers egne folk har vært sammen med Axeon om utviklingen, og bilen skal selges av Land Rovers partner i Sør-Afrika, Barker Performance Products.
Batteripakka er på 28,8 kWh og hele den nye drivlinjen veier bare 400 kg.
Bilen får en rekkevidde på 80 km – det er tre ”normale” turer gjennom viltområder. I tillegg er det 20 km reserve.
Selvfølgelig er null-eksos interessant for naturrreservatene, men en stor bonus er at man kommer mye tettere innpå viltet, nå som det ikke forstyrres av motorlyd og vonde lukter.