-
Prosjektleder
RSA Bil Drammen
-
Avdelingsleder
Etac Bil AS:
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
Customer success – kundekonsulent
DRIVE MOBILITY AS
-
Bilselger
Kverneland Bil AS
-
Driftsleder Bilskade
Birger N. Haug AS avd Oslo
-
Mekaniker
Herøy Bil & Maskin AS
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Teamleder
Birger N. Haug AS avd Oslo
-
Nyhetsredaktør/frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
-
Tekniker/Mekaniker
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Bilmekaniker
Nes Bilelektro AS
-
Inne Tekniker
NDS Group AS
-
Tekniker
Toyota Sør AS
-
Bilmekaniker
Toyota Romerike AS
-
Kunderådgiver
Toyota Romerike AS
-
Kundevert
Toyota Østfold AS
-
Kunderådgiver
Toyota Asker og Bærum AS
Felg i sentrum
Dekkmann har nylig åpnet et eget felgsenter. Det er et stort marked de kaster seg ut i.
– Det selges vel ca. 500.000 felger hvert år i Norge – når vi ser bort fra alle som går gjennom bilforhandlerne i forbindelse med nybilsalg.
Det er Glenn Smith som forteller dette. Han er salgs- og markedssjef hos Dekkmann og sto i spissen da de åpnet en ny stor felgbutikk på Furuset i Oslos nordlige utkant denne uken.
180 forskjellige felger kunne han vise frem, fra de fire leverandørene de bruker.
– Men dette skal bli mye mer enn bare en felgbutikk, forsikrer han. – Her skal vi få til et skikkelig bilmiljø, hit skal merkeklubbene komme, vi skal ha arrangementer, og vi har skikkelige lokaler som vi gjerne stiller til disposisjon for folk som tenker bil.
Han føyer jo også til at det dessuten blir en faglig side her.
– I tillegg til all fagkunnskapen som er samlet her skal vi ha kurs for hele Dekkman-kjeden, forteller han. – Dette skal bli vårt kompetansesenter for felg. Og felgen er jo like viktig som dekket - her er det mye å lære.
Allerede ved åpningen viste han klart at dette skulle inneholde mer enn bare felg.
Til premieren hadde han for eksempel hentet regissør Hallvard Bræin som ble intervjuet av Atle Gulbrandsen om Burning-filmene, der en god porsjon dreide seg om nummer tre i denne populære føljetongen
Resten av åpningsuken er det utstillinger av ganske rå biler, produktdemonstrasjoner, klubber kommer med bilene sine – det blir skikkelige aktiviteter som skal stake opp kursen for Dekkoramas videre virksomhet.
Men det er selvfølgelig en forretningsidé bak det hele også:
– Vi har alltid solgt bra med felg, forteller Glenn Smith, – men vi har først og fremst vært veldig gode på leasingmarkedet. Forbrukerne har vi ikke vært så flinke med. Men da vi fikk et ledig areal her oppe på Furuset, var tiden moden til å vise oss frem overfor forbrukerne også. Så nå er vi her, og dette markedet skal vi markere oss på.