-
Motor Forum Oslo AS:
Operativ Salgsleder Nybil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
Skiller stål fra gummi
Continental har utviklet verdens første resirkuleringsmaskin for dekk som skiller stål og gummi. Dermed kan man bruke gummien til å reprodusere dekk, mens stålet blir solgt for resirkulering.

Continental kaller denne verdensnyheten for en Hurricane Machine, og den er utviklet av Dr. Martin Theusner, som tidligere var miljøsjef hos den tyske dekkfabrikken. Med denne maskinen er det mulig å skille uherdet gummiblanding og ståltråd.
- Hvert år må vi håndtere betydelige mengder gummiert ståltråd på våre anlegg rundt om i verden. I stedet for å erklære dem som avfall var vi på utkikk etter en bærekraftig løsning som kunne bevare disse verdifulle råvarene, forteller Theusner.
Maskinen separerer gummi og stålkorden med mekanisk kraft. Når gummien blir kornete vil en serie med kraftige magneter fjerne gjenværende biter fra stålet.
Stålet blir så solgt for resirkulering, mens gummiblandingen kan gjenbrukes av Continental til å produsere nye dekk for lastebiler og busser, inkludert den nyeste generasjon 3 Continental bussdekk.
- Denne maskinen bidrar til at vår materialhåndtering blir stadig mer miljøvennlig. Nå har vi en løsning for det uunngåelige gummiskrapet som er en del av gamle dekk, sier Thierry Wipff fra Continental.
Continentals Hurricane Machine ligger på Continentals fabrikk i Puchov i Slovakia, og har allerede resirkulert dekk fra de fleste av Continentals produksjonsanlegg.
Se maskinen i aksjon: