-
Avdelingsleder/Teknisk leder
Last og Tank AS
-
Selger
NDS-Group AS
-
Account Manager
Arval AS
-
Daglig leder
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Økonomi- og administrasjonsansvarlig
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Kundeansvarlig/Key Account Manager
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Bilskadereparatør
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Mekaniker
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilberger
REDGO Norway AS avd Oslo
-
Bilansvarlig
Bertel O. Steen Lørenskog
-
Salgskonsulent Næring
Toyota Romerike AS
-
Salgskonsulent
Porsche Center Son AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Mastemyr
-
Innkjøpsansvarlig
Motor Part AS
-
Bilmekaniker
Sør Caravan AS
-
Mekaniker/tekniker
Birger N. Haug AS avd Asker og Bærum
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Gardermoen
-
Oppretter
Volmax
-
Bruktbilselger
Bertel O. Steen Vestfold AS
-
Næringsselger
RøhneSelmer AS
-
Digital innkjøper
Autoproff Norge AS
-
Digital selger
Autoproff Norge AS
-
Senterleder
NAF senter Stavanger
-
Mekaniker
Birger N. Haug Oslo
-
Teamleder
Birger N. Haug Oslo
-
Takstmann
AutoIn bilskadesenter AS
807 hester i kasse
Gøyalt ordspill. Da Mopar begynte å selge Hellcat-motorene i kasser, ble de døpt Hellcrate. Nå kan du få 807-hesteren hjem på døra.
Alle amerikanske bilprodusenter er flinke til å selge de gjeve motorene sine i løs vekt.
Det viser jo bare at custom-mod fremdeles er så utbredt at det er god business også for de etablerte mainstream-produsentene.
Chevrolets Smallblock er jo et kjent begrep i de kretser, men det er vel allikevel ikke tvil om at Chryslers Hemi-begrep er det de fleste sikler etter.
Reservedelsavdelingen til den amerikanske delen av den nye Stellantiss har alltid vært flink til å selge Hemi-motorer til de som har visst hvordan slike skal benyttes. Og nå har de også lagt de sterkeste av dem i katalogen.
Dermed er 6,2-liters Redeye med 807 hester kommet i et veldig fornemt selskap.
Crate-familien består fra før av flere av 5,7- og 6,4-literne uten pustehjelp, kompressor matet 6,2-liters Hellcrate på 707 hester og, ikke å forglemme, 426 (7 liter) Hellephant med kompressor og 1000 hk.
Nykommeren, Redeye, er den samme motoren vi først så i Dodge Challenger SRT Demon, som 2018-modell. Verdens raskeste og kraftigste muskelbil – i hvert fall da. Og du finner den i flere av Charger og Challenger-modellene.
Samtidig byr crate-utgaven på en rekke spesialiteter. Større kompressor, for eksempel, 2,7 liter mot 2,4 vanlig. Red line på turtelleren er flyttet fra 6.200 til 6.500. Endringer på kam (vekt) og ventilfjærer (bedre oljepassasje). Og du kan kjøpe svinghjul og tilkobling til clutch i tillegg dersom du skal hekte på en manuell girkasse.
Hver motor blir dynotestet i 42 minutter før den pakkes i kassa.
Pris har den også: 21,807 dollar.
Jeg har hørt om kaffebord som er dyrere. En glassplate over denne er også et alternativ.