-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Bursdagspresang fra Dodge
Challenger er kanskje ikke et like ikonisk modellnavn som Camaro eller Mustang, men det er vel ingen som er i tvil om at vi snakker amerikanske muskler her? 50 år med disse musklene feires med gull.
– Challenger-historien er bygget på et par nøkkel-elementer, sa Tim Kuniskis, sjef for FCAs personbiler i Nord-Amerika da han presenterte 50-års serien, – masse attitude og masse muskler, freske farger og fresk eksoslåt, og en menighet som er unik og som samtidig har en rekke fellesnevnere – akkurat som våre biler.
Hvorpå han dro teppet av en «kul, special edition, som krysser av på alle disse punktene».
2020-modellene av Challenger har en spesiell 50 års jubileumsversjon, lakket i gull men med et badass mattsvart panser der det på toppen en montert en «shaker-scoop» i karosseriets farge.
Luftinntak, montert på motoren slik at det står der og vibrerer i takt med V-åtteren når du står og venter på grønt – enten det er på gaten eller på drag-stripen.
Innvendig er det selvfølgelig også en rekke detaljer, først og fremst logoen i mange utgaver og mange steder, som hele tiden skal minne deg på at du er inne i noe spesielt.
Selve jubileumsversjonen skal bare bygges i 1960 eksemplarer – du skjønner hvorfor? Ikke jeg heller, men det finnes da nok 2020-Challengere å ta av i tillegg: R/T, R/T Scat Pack, R/T Shaker, RT Scat Pack Shaker og R/T Scat Back shaker Widebody finner jeg i katalogen.
Og la dem nå få lov … årets slagord er «50 år og null sjanse for at den vokser opp».
Heldigvis følger jubileums-årgangen noe av det viktigste fra Challenger-historien: industriens største utvalg motorer. Fra den lille Slant Six, den var allerede 10 år gammel da Challenger ble født men varte helt inn på 2000-tallet, til 426 Hemien.
I dag kan ikke Dodge by på noen rekkesekser, men de har sin 330-hesters V6 Pentastar i bunnen og 797-hesters kompressor-Hemien som du finner i Challenger SRT Hellcat Redeye.
Modellene er stappfulle av andre elementer som kanskje dukker opp i Mopar-katalogene senere. Fra «Air catcher» hovedlyktene, med LED-opplyst «50»-logo, til de nye Gold School 20 tommers hjulene.
Og der oppdaget jeg greia med 1960 biler.
50-års spesial-utstyret vil bli bygget på 4 modeller. Hver modell kan velge mellom 7 eksteriør-farger, Gold Rush, Frostbite, Hellrainsin, Sinamon Stick, TorRed og F8 Green GO, og hver modell skal bygges i 70 eksemplarer per farge. 70 x 7 x 4 er 1960. Derfor.