-
Produksjonsleder
Møller Bil Skadesenter Alnabru
-
Bilmekaniker
Stårheim Bilverksted AS
-
Tekniker
Per Aaland A/S
-
Prosjektleder
RSA Bil Drammen
-
Avdelingsleder
Etac Bil AS:
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
Customer success – kundekonsulent
DRIVE MOBILITY AS
-
Bilselger
Kverneland Bil AS
-
Driftsleder Bilskade
Birger N. Haug AS avd Oslo
-
Mekaniker
Herøy Bil & Maskin AS
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Teamleder
Birger N. Haug AS avd Oslo
-
Nyhetsredaktør/frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
-
Bilmekaniker
Nes Bilelektro AS
-
Inne Tekniker
NDS Group AS
-
Tekniker
Toyota Sør AS
-
Bilmekaniker
Toyota Romerike AS
-
Kunderådgiver
Toyota Romerike AS
-
Kundevert
Toyota Østfold AS
-
Kunderådgiver
Toyota Asker og Bærum AS
Panda for Dummies
Designerne hos Fiat har gjort en herlig serie skisser, der de forklarer den nye Pandaen. Akkurat som om den trenger noen forklaring, men skissene er praktfulle for det.
Nå er kanskje ikke den nye Pandaen, den som debuterte i Frankfurt for godt og vel en måned siden, ekstremt ulik sin forgjenger.
Men det kan allikevel være grunn til å ta en titt på de mange detaljene for å se hvordan ting kan endres uten tilsynelatende å endres.
LES: Mer om ny Panda
Dessuten har jo Panda et navn som er krevende, den opprinnelige Pandaen var noe av det smarteste – og magreste – som var laget på denne siden av 2CV, så kanskje har designerne et visst behov for å peke på at de er fremdeles smarte og fornuftige, og at det ikke er i deres tanker å gjøre Panda feit.
I hvert fall har Fiats Centro Stile laget en lang serie skisser som forteller alt om den nye Pandaen.
Her går vi inn på style-finesser og fuksjonelle detaljer i den nye modellen mer elegant enn om serien hadde vært produsert for et fransk moteblad.
SE PANDAS DESIGN STORY HER (pdf)
Og vi oppdager snart nye, runde linjer på utsiden, en ny personlighet i fronten og et helt nytt uttrykk bak.
Vi ser hvordan den tredje sideruten er gjort mykere slik at glassflaten langs flanken i større grad er blitt uavbrutt samtidig som mer markerte hjulbuer bringer tankene tilbake til 4x4-utgaven av første generasjon Panda.
Interiøret viser oss også klart at den opprinnelige målsetningen om maks fleksibilitet fremdeles er fremherskende hos designerne, med split & slide seter og gjemmesteder for de underligste ting – godt beskrevet i skissene.
Og dashbordet som leder tankene til førsteutgaven - ikke minst på grunn av alle oppbevaringsmulighetene der også.
Dette var en smart måte å vise frem en ny modell på, det er vanskelig ikke å like nye Panda etter dette.