-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Bilia X:
Plassjef, XPENG Lørenskog
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Hedin Performance Cars:
Servicemarkedsleder
-
Hedin Performance Cars:
Servicerådgiver
-
Hedin Performance Cars:
Delelagerekspeditør
-
Møller Bil Ensjø - Møller Bil Etterstad:
Bilmekanikere og fagteknikere
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Fagtekniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Bilglassmontør
-
Møller Bil AS:
Bruktbilselger
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
NAF Senter Bergen:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Trondheim:
Nyttekjøretøyselger
-
RSA BIL Trondheim:
Selger nybil BYD
-
Bauda AS:
Daglig leder
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Team Verksted AS:
Varebilmekaniker og lastebilmekaniker
-
Tyretrust Norge AS:
Key Account Manager -Salgsansvarlig
-
Bilia Norge:
Bruktbilsjef, Hamar
-
Carstore:
Junior innkjøper
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Selger Mercedes-Benz nyttekjøretøy
-
Harald A. Møller AS:
Teknisk instruktør
-
Lexus Fredrikstad:
Salgskonsulent
-
MAN Truck & Bus:
Salgskonsulent Trucks
-
MAN Truck & Bus:
Key Account Manager
-
Motortechnik:
Kundemottaker og Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Porsche Center Oslo:
Selger nye Porsche
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Panda for Dummies
Designerne hos Fiat har gjort en herlig serie skisser, der de forklarer den nye Pandaen. Akkurat som om den trenger noen forklaring, men skissene er praktfulle for det.
Nå er kanskje ikke den nye Pandaen, den som debuterte i Frankfurt for godt og vel en måned siden, ekstremt ulik sin forgjenger.
Men det kan allikevel være grunn til å ta en titt på de mange detaljene for å se hvordan ting kan endres uten tilsynelatende å endres.
LES: Mer om ny Panda
Dessuten har jo Panda et navn som er krevende, den opprinnelige Pandaen var noe av det smarteste – og magreste – som var laget på denne siden av 2CV, så kanskje har designerne et visst behov for å peke på at de er fremdeles smarte og fornuftige, og at det ikke er i deres tanker å gjøre Panda feit.
I hvert fall har Fiats Centro Stile laget en lang serie skisser som forteller alt om den nye Pandaen.
Her går vi inn på style-finesser og fuksjonelle detaljer i den nye modellen mer elegant enn om serien hadde vært produsert for et fransk moteblad.
SE PANDAS DESIGN STORY HER (pdf)
Og vi oppdager snart nye, runde linjer på utsiden, en ny personlighet i fronten og et helt nytt uttrykk bak.
Vi ser hvordan den tredje sideruten er gjort mykere slik at glassflaten langs flanken i større grad er blitt uavbrutt samtidig som mer markerte hjulbuer bringer tankene tilbake til 4x4-utgaven av første generasjon Panda.
Interiøret viser oss også klart at den opprinnelige målsetningen om maks fleksibilitet fremdeles er fremherskende hos designerne, med split & slide seter og gjemmesteder for de underligste ting – godt beskrevet i skissene.
Og dashbordet som leder tankene til førsteutgaven - ikke minst på grunn av alle oppbevaringsmulighetene der også.
Dette var en smart måte å vise frem en ny modell på, det er vanskelig ikke å like nye Panda etter dette.