-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Volkswagen tilbyr egne ladebokser
Volkswagen tar grep for å gjøre overgangen til elbiler så smidig som mulig for kundene.
De er i ferd med å etablere sin egen kjede av We Charge ladestasjoner, i tillegg til samarbeidet de har med Ionity. Men dagens melding dreier seg om hjemme- eller på-jobb-lading.
For dette formålet ruller de ut en serie med ladebokser med betegnelsen ID. Charge. Med ladekapasitet på inntil 11 kW går det ifølge VW nesten fem ganger fortere enn ved lading fra en vanlig stikkontakt.
Dermed kan en ID.3 med et 58 kWt batteri fullades på rundt seks timer. Volkswagen forventer at omkring halvparten av all lading vil skje hjemme over natten.
Selskapet vil tilby tre ladebokser der hovedforskjellen er hvilke digitale funksjoner de tilbyr. Prisene starter på 399 euro, og boksene kan bestilles via Internett eller Volkswagens forhandlere fra slutten av november.
Foreløpig gjelder dette kun i Tyskland – ifølge informasjonssjef Anita Svanes er det foreløpig ikke tatt stilling til om den norske importøren skal tilby ladeboksene.
Innstegsmodellen med betegnelse ID. Charger til €399 leveres med en fast Type 2-kabel og ladekapasitet på inntil 11 kW avhengig av kursen den er tilkoblet.
ID. Charger Connect med en prislapp på 599 euro har digitale funksjoner som gjør at den kan kobles til hjemmenettet og smartfonen via WLAN eller LAN. LTE-oppkobling (4G) er også mulig som ekstrautstyr.
Det muliggjør at man fra hvor som helst har oversikten på bruk og ladeoperasjoner, og trekke fordeler av praktiske funksjoner som app-styring, fjernstyrt vedlikehold, jevnlige programvare-oppdateringer osv.
Toppmodellen ID. Charger Pro har innebygget strømmåler. I tillegg har den digitale funksjoner nevnt over. LTE 4G (inkludert data for hele livssyklusen) er inkludert i ladeboksen. Denne boksen har en prislapp på 849 euro.