-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
![Genève - dagen førdagen<br>Velkommen til et Genève der favoritt-galleriene mine stiller med spesialutstillinger i anledning bil-showet. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1125845.webp?imageId=1125845&width=960&height=548&format=jpg)
Velkommen til et Genève der favoritt-galleriene mine stiller med spesialutstillinger i anledning bil-showet. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Og velkommen til et Genève der Audi stalker Jaguars I-PACE og har sendt ut noen av sine 188 (!) kamuflerte testbiler i gatene for å bli tatt bilde av. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1125998.webp?imageId=1125998&width=960&height=548&format=jpg)
Og velkommen til et Genève der Audi stalker Jaguars I-PACE og har sendt ut noen av sine 188 (!) kamuflerte testbiler i gatene for å bli tatt bilde av. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Og velkommen til et Genève der Audi stalker Jaguars I-PACE og har sendt ut noen av sine 188 (!) kamuflerte testbiler i gatene for å bli tatt bilde av. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1126171.webp?imageId=1126171&width=960&height=548&format=jpg)
Og velkommen til et Genève der Audi stalker Jaguars I-PACE og har sendt ut noen av sine 188 (!) kamuflerte testbiler i gatene for å bli tatt bilde av. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Og veldig velkommen til et Genève der den kuleste konseptbutikken i Paris har laget en konsept-sjappe i bilutstillingsbyen der de har tatt med seg noe GT40-aktig
(Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1126337.webp?imageId=1126337&width=960&height=548&format=jpg)
Og veldig velkommen til et Genève der den kuleste konseptbutikken i Paris har laget en konsept-sjappe i bilutstillingsbyen der de har tatt med seg noe GT40-aktig (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Og veldig velkommen til et Genève der den kuleste konseptbutikken i Paris har laget en konsept-sjappe i bilutstillingsbyen der de har tatt med seg noe GT40-aktig
(Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1126528.webp?imageId=1126528&width=960&height=548&format=jpg)
Og veldig velkommen til et Genève der den kuleste konseptbutikken i Paris har laget en konsept-sjappe i bilutstillingsbyen der de har tatt med seg noe GT40-aktig (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Og veldig velkommen til et Genève der den kuleste konseptbutikken i Paris har laget en konsept-sjappe i bilutstillingsbyen der de har tatt med seg noe GT40-aktig
(Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1126714.webp?imageId=1126714&width=960&height=548&format=jpg)
Og veldig velkommen til et Genève der den kuleste konseptbutikken i Paris har laget en konsept-sjappe i bilutstillingsbyen der de har tatt med seg noe GT40-aktig (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>
en skikkelig customsykkel
(Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1126925.webp?imageId=1126925&width=960&height=548&format=jpg)
en skikkelig customsykkel (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>
interiørdetaljer for heimen
(Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1127139.webp?imageId=1127139&width=960&height=548&format=jpg)
interiørdetaljer for heimen (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>
interiørdetaljer for heimen
(Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1127328.webp?imageId=1127328&width=960&height=548&format=jpg)
interiørdetaljer for heimen (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>
nydelige, minimalistiske tråsykler, og
(Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1127508.webp?imageId=1127508&width=960&height=548&format=jpg)
nydelige, minimalistiske tråsykler, og (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>
verdens mest funky sammenleggbare scooter, navløse hjul med periferiskivebremser
(Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1127618.webp?imageId=1127618&width=960&height=548&format=jpg)
verdens mest funky sammenleggbare scooter, navløse hjul med periferiskivebremser (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>
verdens mest funky sammenleggbare scooter, navløse hjul med periferiskivebremser
(Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1127774.webp?imageId=1127774&width=960&height=548&format=jpg)
verdens mest funky sammenleggbare scooter, navløse hjul med periferiskivebremser (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>
men de hadde også med seg sine vanligere produkter, som hjelp for skjønnheten
(Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1129200.webp?imageId=1129200&width=960&height=548&format=jpg)
men de hadde også med seg sine vanligere produkter, som hjelp for skjønnheten (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>
trendy munnbind, og
(Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1129373.webp?imageId=1129373&width=960&height=548&format=jpg)
trendy munnbind, og (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>
mer eller mindre forståelige techno-greier. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1129526.webp?imageId=1129526&width=960&height=548&format=jpg)
mer eller mindre forståelige techno-greier. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Mye morsomt som skal dyttes inn på plass. En VW-gjenganger for eksempel
(Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1129719.webp?imageId=1129719&width=960&height=548&format=jpg)
Mye morsomt som skal dyttes inn på plass. En VW-gjenganger for eksempel (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>
eller en nydelig, førkrigs Alfa Romeo (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1130914.webp?imageId=1130914&width=960&height=548&format=jpg)
eller en nydelig, førkrigs Alfa Romeo (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>
eller en nydelig, førkrigs Alfa Romeo (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1131086.webp?imageId=1131086&width=960&height=548&format=jpg)
eller en nydelig, førkrigs Alfa Romeo (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>En sveitsisk Belcar sto og ventet på tur
(Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1131237.webp?imageId=1131237&width=960&height=548&format=jpg)
En sveitsisk Belcar sto og ventet på tur (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>En sveitsisk Belcar sto og ventet på tur
(Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1131403.webp?imageId=1131403&width=960&height=548&format=jpg)
En sveitsisk Belcar sto og ventet på tur (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>
mens en annen favoritt, Soletta, fra 1956 viste hvor vellykket en småbildesign kunne være den gangen også. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1131587.webp?imageId=1131587&width=960&height=548&format=jpg)
mens en annen favoritt, Soletta, fra 1956 viste hvor vellykket en småbildesign kunne være den gangen også. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Jommen sto ikke Sibilo der også Bertones 1978-visjon av en Stratos. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1131774.webp?imageId=1131774&width=960&height=548&format=jpg)
Jommen sto ikke Sibilo der også Bertones 1978-visjon av en Stratos. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Jommen sto ikke Sibilo der også Bertones 1978-visjon av en Stratos. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1132102.webp?imageId=1132102&width=960&height=548&format=jpg)
Jommen sto ikke Sibilo der også Bertones 1978-visjon av en Stratos. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Jommen sto ikke Sibilo der også Bertones 1978-visjon av en Stratos. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1132212.webp?imageId=1132212&width=960&height=548&format=jpg)
Jommen sto ikke Sibilo der også Bertones 1978-visjon av en Stratos. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Jommen sto ikke Sibilo der også Bertones 1978-visjon av en Stratos. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1132311.webp?imageId=1132311&width=960&height=548&format=jpg)
Jommen sto ikke Sibilo der også Bertones 1978-visjon av en Stratos. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Men heldigvis kunne vi bare gå noen skritt for å finne en virkelig Stratos. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1132468.webp?imageId=1132468&width=960&height=548&format=jpg)
Men heldigvis kunne vi bare gå noen skritt for å finne en virkelig Stratos. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Den sto der sammen med den nyproduserte Stratosen fra Manifattura Automobili Torino. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1132600.webp?imageId=1132600&width=960&height=548&format=jpg)
Den sto der sammen med den nyproduserte Stratosen fra Manifattura Automobili Torino. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Den sto der sammen med den nyproduserte Stratosen fra Manifattura Automobili Torino. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1132725.webp?imageId=1132725&width=960&height=548&format=jpg)
Den sto der sammen med den nyproduserte Stratosen fra Manifattura Automobili Torino. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Den sto der sammen med den nyproduserte Stratosen fra Manifattura Automobili Torino. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1132902.webp?imageId=1132902&width=960&height=548&format=jpg)
Den sto der sammen med den nyproduserte Stratosen fra Manifattura Automobili Torino. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Den sto der sammen med den nyproduserte Stratosen fra Manifattura Automobili Torino. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1133028.webp?imageId=1133028&width=960&height=548&format=jpg)
Den sto der sammen med den nyproduserte Stratosen fra Manifattura Automobili Torino. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br> (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1133170.webp?imageId=1133170&width=960&height=548&format=jpg)
(Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Hos Rimac satt en mann og øvde på elektrisk bratsj, og bak teppet gjemte den nye Marlena prototypen seg. 1914 elektriske hestekrefter. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1133325.webp?imageId=1133325&width=960&height=548&format=jpg)
Hos Rimac satt en mann og øvde på elektrisk bratsj, og bak teppet gjemte den nye Marlena prototypen seg. 1914 elektriske hestekrefter. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Hos Rimac satt en mann og øvde på elektrisk bratsj, og bak teppet gjemte den nye Marlena prototypen seg. 1914 elektriske hestekrefter. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1133437.webp?imageId=1133437&width=960&height=548&format=jpg)
Hos Rimac satt en mann og øvde på elektrisk bratsj, og bak teppet gjemte den nye Marlena prototypen seg. 1914 elektriske hestekrefter. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Hos Rimac satt en mann og øvde på elektrisk bratsj, og bak teppet gjemte den nye Marlena prototypen seg. 1914 elektriske hestekrefter. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1133566.webp?imageId=1133566&width=960&height=548&format=jpg)
Hos Rimac satt en mann og øvde på elektrisk bratsj, og bak teppet gjemte den nye Marlena prototypen seg. 1914 elektriske hestekrefter. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>SsangYong viste alle hemmelighetene sine, bortsett fra den elektriske. Både Rexton og Musso (det sto det på bilen) så riktig bra ut. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1133667.webp?imageId=1133667&width=960&height=548&format=jpg)
SsangYong viste alle hemmelighetene sine, bortsett fra den elektriske. Både Rexton og Musso (det sto det på bilen) så riktig bra ut. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>SsangYong viste alle hemmelighetene sine, bortsett fra den elektriske. Både Rexton og Musso (det sto det på bilen) så riktig bra ut. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1133821.webp?imageId=1133821&width=960&height=548&format=jpg)
SsangYong viste alle hemmelighetene sine, bortsett fra den elektriske. Både Rexton og Musso (det sto det på bilen) så riktig bra ut. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>SsangYong viste alle hemmelighetene sine, bortsett fra den elektriske. Både Rexton og Musso (det sto det på bilen) så riktig bra ut. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1133955.webp?imageId=1133955&width=960&height=548&format=jpg)
SsangYong viste alle hemmelighetene sine, bortsett fra den elektriske. Både Rexton og Musso (det sto det på bilen) så riktig bra ut. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>SsangYong viste alle hemmelighetene sine, bortsett fra den elektriske. Både Rexton og Musso (det sto det på bilen) så riktig bra ut. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1138413.webp?imageId=1138413&width=960&height=548&format=jpg)
SsangYong viste alle hemmelighetene sine, bortsett fra den elektriske. Både Rexton og Musso (det sto det på bilen) så riktig bra ut. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>SsangYong viste alle hemmelighetene sine, bortsett fra den elektriske. Både Rexton og Musso (det sto det på bilen) så riktig bra ut. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1138768.webp?imageId=1138768&width=960&height=548&format=jpg)
SsangYong viste alle hemmelighetene sine, bortsett fra den elektriske. Både Rexton og Musso (det sto det på bilen) så riktig bra ut. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>I 1969 gikk sveitsiske Automobil Revue til Pininfarina og fikk bygget ideal-sikkerhets Formel 1-bilen. De hadde glemt den ansiktsbeskytteren som er innført i år. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1138972.webp?imageId=1138972&width=960&height=548&format=jpg)
I 1969 gikk sveitsiske Automobil Revue til Pininfarina og fikk bygget ideal-sikkerhets Formel 1-bilen. De hadde glemt den ansiktsbeskytteren som er innført i år. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>I 1969 gikk sveitsiske Automobil Revue til Pininfarina og fikk bygget ideal-sikkerhets Formel 1-bilen. De hadde glemt den ansiktsbeskytteren som er innført i år. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1139153.webp?imageId=1139153&width=960&height=548&format=jpg)
I 1969 gikk sveitsiske Automobil Revue til Pininfarina og fikk bygget ideal-sikkerhets Formel 1-bilen. De hadde glemt den ansiktsbeskytteren som er innført i år. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Så deilig å se en kø av 4c (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1139345.webp?imageId=1139345&width=960&height=548&format=jpg)
Så deilig å se en kø av 4c (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Ferrari hadde kledd av noen modeller, men hovedpersonen, Pista, lå fremdeles under lakenet (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1139555.webp?imageId=1139555&width=960&height=548&format=jpg)
Ferrari hadde kledd av noen modeller, men hovedpersonen, Pista, lå fremdeles under lakenet (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Ferrari hadde kledd av noen modeller, men hovedpersonen, Pista, lå fremdeles under lakenet (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1139742.webp?imageId=1139742&width=960&height=548&format=jpg)
Ferrari hadde kledd av noen modeller, men hovedpersonen, Pista, lå fremdeles under lakenet (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Ferrari hadde kledd av noen modeller, men hovedpersonen, Pista, lå fremdeles under lakenet (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1139947.webp?imageId=1139947&width=960&height=548&format=jpg)
Ferrari hadde kledd av noen modeller, men hovedpersonen, Pista, lå fremdeles under lakenet (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Endelig har vi sett"nye» Polestar i Europa også og den var jommen verd å vente på. Dessuten hadde den nok utstillingen vakreste stand, rene kunstgalleriet. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1140156.webp?imageId=1140156&width=960&height=548&format=jpg)
Endelig har vi sett"nye» Polestar i Europa også og den var jommen verd å vente på. Dessuten hadde den nok utstillingen vakreste stand, rene kunstgalleriet. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Endelig har vi sett"nye» Polestar i Europa også og den var jommen verd å vente på. Dessuten hadde den nok utstillingen vakreste stand, rene kunstgalleriet. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1140362.webp?imageId=1140362&width=960&height=548&format=jpg)
Endelig har vi sett"nye» Polestar i Europa også og den var jommen verd å vente på. Dessuten hadde den nok utstillingen vakreste stand, rene kunstgalleriet. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Endelig har vi sett"nye» Polestar i Europa også og den var jommen verd å vente på. Dessuten hadde den nok utstillingen vakreste stand, rene kunstgalleriet. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1140562.webp?imageId=1140562&width=960&height=548&format=jpg)
Endelig har vi sett"nye» Polestar i Europa også og den var jommen verd å vente på. Dessuten hadde den nok utstillingen vakreste stand, rene kunstgalleriet. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Endelig har vi sett"nye» Polestar i Europa også og den var jommen verd å vente på. Dessuten hadde den nok utstillingen vakreste stand, rene kunstgalleriet. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1140776.webp?imageId=1140776&width=960&height=548&format=jpg)
Endelig har vi sett"nye» Polestar i Europa også og den var jommen verd å vente på. Dessuten hadde den nok utstillingen vakreste stand, rene kunstgalleriet. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Endelig har vi sett"nye» Polestar i Europa også og den var jommen verd å vente på. Dessuten hadde den nok utstillingen vakreste stand, rene kunstgalleriet. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1141010.webp?imageId=1141010&width=960&height=548&format=jpg)
Endelig har vi sett"nye» Polestar i Europa også og den var jommen verd å vente på. Dessuten hadde den nok utstillingen vakreste stand, rene kunstgalleriet. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Endelig har vi sett"nye» Polestar i Europa også og den var jommen verd å vente på. Dessuten hadde den nok utstillingen vakreste stand, rene kunstgalleriet. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1141161.webp?imageId=1141161&width=960&height=548&format=jpg)
Endelig har vi sett"nye» Polestar i Europa også og den var jommen verd å vente på. Dessuten hadde den nok utstillingen vakreste stand, rene kunstgalleriet. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Endelig har vi sett"nye» Polestar i Europa også og den var jommen verd å vente på. Dessuten hadde den nok utstillingen vakreste stand, rene kunstgalleriet. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1141381.webp?imageId=1141381&width=960&height=548&format=jpg)
Endelig har vi sett"nye» Polestar i Europa også og den var jommen verd å vente på. Dessuten hadde den nok utstillingen vakreste stand, rene kunstgalleriet. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Først var det mest iøynefallende hos Volvo at de hadde fått nytt tregulv. Det gamle har overlevd 10 messer tror jeg. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1141660.webp?imageId=1141660&width=960&height=548&format=jpg)
Først var det mest iøynefallende hos Volvo at de hadde fått nytt tregulv. Det gamle har overlevd 10 messer tror jeg. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Først var det mest iøynefallende hos Volvo at de hadde fått nytt tregulv. Det gamle har overlevd 10 messer tror jeg. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1141928.webp?imageId=1141928&width=960&height=548&format=jpg)
Først var det mest iøynefallende hos Volvo at de hadde fått nytt tregulv. Det gamle har overlevd 10 messer tror jeg. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>20 minutter etter utnevnelsen var en displaykasse på plass men jeg vet fremdeles ikke hva som skal være inni. Ingen merker på bilene, så langt heldigvis. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1142124.webp?imageId=1142124&width=960&height=548&format=jpg)
20 minutter etter utnevnelsen var en displaykasse på plass men jeg vet fremdeles ikke hva som skal være inni. Ingen merker på bilene, så langt heldigvis. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>20 minutter etter utnevnelsen var en displaykasse på plass men jeg vet fremdeles ikke hva som skal være inni. Ingen merker på bilene, så langt heldigvis. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1142286.webp?imageId=1142286&width=960&height=548&format=jpg)
20 minutter etter utnevnelsen var en displaykasse på plass men jeg vet fremdeles ikke hva som skal være inni. Ingen merker på bilene, så langt heldigvis. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>20 minutter etter utnevnelsen var en displaykasse på plass men jeg vet fremdeles ikke hva som skal være inni. Ingen merker på bilene, så langt heldigvis. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1142433.webp?imageId=1142433&width=960&height=548&format=jpg)
20 minutter etter utnevnelsen var en displaykasse på plass men jeg vet fremdeles ikke hva som skal være inni. Ingen merker på bilene, så langt heldigvis. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Hos Rolls skjer det ikke meget, men det var tørrtrening på introduksjonstalen. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1142660.webp?imageId=1142660&width=960&height=548&format=jpg)
Hos Rolls skjer det ikke meget, men det var tørrtrening på introduksjonstalen. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Hos Rolls skjer det ikke meget, men det var tørrtrening på introduksjonstalen. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1142843.webp?imageId=1142843&width=960&height=548&format=jpg)
Hos Rolls skjer det ikke meget, men det var tørrtrening på introduksjonstalen. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Hos Rolls skjer det ikke meget, men det var tørrtrening på introduksjonstalen. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1143049.webp?imageId=1143049&width=960&height=548&format=jpg)
Hos Rolls skjer det ikke meget, men det var tørrtrening på introduksjonstalen. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Rinspeeds SNAP har vært vist før, på CES men det gjør ikke noe. Den er fremdeles veldig smart. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1143261.webp?imageId=1143261&width=960&height=548&format=jpg)
Rinspeeds SNAP har vært vist før, på CES men det gjør ikke noe. Den er fremdeles veldig smart. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Rinspeeds SNAP har vært vist før, på CES men det gjør ikke noe. Den er fremdeles veldig smart. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1143456.webp?imageId=1143456&width=960&height=548&format=jpg)
Rinspeeds SNAP har vært vist før, på CES men det gjør ikke noe. Den er fremdeles veldig smart. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>IED- designskolen i Torino har bygget en elektrisk Hyundai Buggy. Gleder meg til jeg får se hele. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1143623.webp?imageId=1143623&width=960&height=548&format=jpg)
IED- designskolen i Torino har bygget en elektrisk Hyundai Buggy. Gleder meg til jeg får se hele. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Dette er første gang jeg har fått sett el-Jagen på langt hold. Vellykket. Stort mer cab-forward kan det vanskelig bli. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1143813.webp?imageId=1143813&width=960&height=548&format=jpg)
Dette er første gang jeg har fått sett el-Jagen på langt hold. Vellykket. Stort mer cab-forward kan det vanskelig bli. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Dette er første gang jeg har fått sett el-Jagen på langt hold. Vellykket. Stort mer cab-forward kan det vanskelig bli. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1143988.webp?imageId=1143988&width=960&height=548&format=jpg)
Dette er første gang jeg har fått sett el-Jagen på langt hold. Vellykket. Stort mer cab-forward kan det vanskelig bli. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Dette er første gang jeg har fått sett el-Jagen på langt hold. Vellykket. Stort mer cab-forward kan det vanskelig bli. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1144207.webp?imageId=1144207&width=960&height=548&format=jpg)
Dette er første gang jeg har fått sett el-Jagen på langt hold. Vellykket. Stort mer cab-forward kan det vanskelig bli. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Jaguar lot oss også se en Formula e nedenfra. Man ser det ofte nok på banene. Disse bilene har noen spektakulære krasj. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1144390.webp?imageId=1144390&width=960&height=548&format=jpg)
Jaguar lot oss også se en Formula e nedenfra. Man ser det ofte nok på banene. Disse bilene har noen spektakulære krasj. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Jaguar- og Land Rover-eier Tata hadde plassert seg like ved de to engelske og kommer med tre konsepter tirsdag. Legg forresten merke til A-en i firmanavnet på veggen
(Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1144556.webp?imageId=1144556&width=960&height=548&format=jpg)
Jaguar- og Land Rover-eier Tata hadde plassert seg like ved de to engelske og kommer med tre konsepter tirsdag. Legg forresten merke til A-en i firmanavnet på veggen (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Jaguar- og Land Rover-eier Tata hadde plassert seg like ved de to engelske og kommer med tre konsepter tirsdag. Legg forresten merke til A-en i firmanavnet på veggen
(Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1144790.webp?imageId=1144790&width=960&height=548&format=jpg)
Jaguar- og Land Rover-eier Tata hadde plassert seg like ved de to engelske og kommer med tre konsepter tirsdag. Legg forresten merke til A-en i firmanavnet på veggen (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>
og se hvor likt det er Aen hos KIA. Det er nesten ikke til å tro forresten: Kia leker farlig nær pin-up grensen. I 2018! Tøft. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1144956.webp?imageId=1144956&width=960&height=548&format=jpg)
og se hvor likt det er Aen hos KIA. Det er nesten ikke til å tro forresten: Kia leker farlig nær pin-up grensen. I 2018! Tøft. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Liberty Walk er et nytt, for meg, stylingfirma. Hvorfor man skal"style» opp en Aventador med 20 løse plastbiter skjønner jeg heller ikke. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1145180.webp?imageId=1145180&width=960&height=548&format=jpg)
Liberty Walk er et nytt, for meg, stylingfirma. Hvorfor man skal"style» opp en Aventador med 20 løse plastbiter skjønner jeg heller ikke. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Arden har alltid vært flinke med Jaguar."Hva skal dere gjøre med I-PACE da?» spurte jeg."Har vi ikke tenkt på ennå». (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1145416.webp?imageId=1145416&width=960&height=548&format=jpg)
Arden har alltid vært flinke med Jaguar."Hva skal dere gjøre med I-PACE da?» spurte jeg."Har vi ikke tenkt på ennå». (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Morsomt når man får et slikt bilde av en 50-tallsbil. Da kan vi snakke om mye motor! (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1145641.webp?imageId=1145641&width=960&height=548&format=jpg)
Morsomt når man får et slikt bilde av en 50-tallsbil. Da kan vi snakke om mye motor! (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Tysk solcellebil i Bridgestone-sponset tvers-over-Australia løpet. Aldeles nydelig, ligner på tyske 30-talls rekord/autostradabiler. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1145916.webp?imageId=1145916&width=960&height=548&format=jpg)
Tysk solcellebil i Bridgestone-sponset tvers-over-Australia løpet. Aldeles nydelig, ligner på tyske 30-talls rekord/autostradabiler. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Tysk solcellebil i Bridgestone-sponset tvers-over-Australia løpet. Aldeles nydelig, ligner på tyske 30-talls rekord/autostradabiler. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1146061.webp?imageId=1146061&width=960&height=548&format=jpg)
Tysk solcellebil i Bridgestone-sponset tvers-over-Australia løpet. Aldeles nydelig, ligner på tyske 30-talls rekord/autostradabiler. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Tysk solcellebil i Bridgestone-sponset tvers-over-Australia løpet. Aldeles nydelig, ligner på tyske 30-talls rekord/autostradabiler. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1146307.webp?imageId=1146307&width=960&height=548&format=jpg)
Tysk solcellebil i Bridgestone-sponset tvers-over-Australia løpet. Aldeles nydelig, ligner på tyske 30-talls rekord/autostradabiler. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Mercedes har nok ventet på topp-versjonen X 350 d med 4-MATIC. Nå er den her. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1146475.webp?imageId=1146475&width=960&height=548&format=jpg)
Mercedes har nok ventet på topp-versjonen X 350 d med 4-MATIC. Nå er den her. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Kjempeløven til Peugeot er på plass. Men fremdeles bruker de den slappe utgaven som henger på veggen bak. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1146704.webp?imageId=1146704&width=960&height=548&format=jpg)
Kjempeløven til Peugeot er på plass. Men fremdeles bruker de den slappe utgaven som henger på veggen bak. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Kjempeløven til Peugeot er på plass. Men fremdeles bruker de den slappe utgaven som henger på veggen bak. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1146872.webp?imageId=1146872&width=960&height=548&format=jpg)
Kjempeløven til Peugeot er på plass. Men fremdeles bruker de den slappe utgaven som henger på veggen bak. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Endelig et estetisk argument mot elbil. Og med platehjul blir den jo enda verre. Men oppskriften er bra. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1147121.webp?imageId=1147121&width=960&height=548&format=jpg)
Endelig et estetisk argument mot elbil. Og med platehjul blir den jo enda verre. Men oppskriften er bra. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Endelig et estetisk argument mot elbil. Og med platehjul blir den jo enda verre. Men oppskriften er bra. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1147311.webp?imageId=1147311&width=960&height=548&format=jpg)
Endelig et estetisk argument mot elbil. Og med platehjul blir den jo enda verre. Men oppskriften er bra. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Endelig et estetisk argument mot elbil. Og med platehjul blir den jo enda verre. Men oppskriften er bra. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1147358.webp?imageId=1147358&width=960&height=548&format=jpg)
Endelig et estetisk argument mot elbil. Og med platehjul blir den jo enda verre. Men oppskriften er bra. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Endelig et estetisk argument mot elbil. Og med platehjul blir den jo enda verre. Men oppskriften er bra. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1147493.webp?imageId=1147493&width=960&height=548&format=jpg)
Endelig et estetisk argument mot elbil. Og med platehjul blir den jo enda verre. Men oppskriften er bra. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Morsomt at Petronas, som står bak den raskeste hybriden i verden, fremhever sjarmerende italienske outsidere i stedet for noe med stjerne. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1147606.webp?imageId=1147606&width=960&height=548&format=jpg)
Morsomt at Petronas, som står bak den raskeste hybriden i verden, fremhever sjarmerende italienske outsidere i stedet for noe med stjerne. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Morsomt at Petronas, som står bak den raskeste hybriden i verden, fremhever sjarmerende italienske outsidere i stedet for noe med stjerne. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1147751.webp?imageId=1147751&width=960&height=548&format=jpg)
Morsomt at Petronas, som står bak den raskeste hybriden i verden, fremhever sjarmerende italienske outsidere i stedet for noe med stjerne. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Jeg tror Ford kjører det største showet på utstillingen. Først trodde jeg de hadde hentet et komplett dansekorps fra Nord-Korea
(Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1147952.webp?imageId=1147952&width=960&height=548&format=jpg)
Jeg tror Ford kjører det største showet på utstillingen. Først trodde jeg de hadde hentet et komplett dansekorps fra Nord-Korea (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Jeg tror Ford kjører det største showet på utstillingen. Først trodde jeg de hadde hentet et komplett dansekorps fra Nord-Korea
(Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1148103.webp?imageId=1148103&width=960&height=548&format=jpg)
Jeg tror Ford kjører det største showet på utstillingen. Først trodde jeg de hadde hentet et komplett dansekorps fra Nord-Korea (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>
men de hadde også hentet inn to av barnebarna til Steve McQueen for å vise frem den nye Bullitt-utgaven av Mustang. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1148280.webp?imageId=1148280&width=960&height=548&format=jpg)
men de hadde også hentet inn to av barnebarna til Steve McQueen for å vise frem den nye Bullitt-utgaven av Mustang. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>
men de hadde også hentet inn to av barnebarna til Steve McQueen for å vise frem den nye Bullitt-utgaven av Mustang. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1148412.webp?imageId=1148412&width=960&height=548&format=jpg)
men de hadde også hentet inn to av barnebarna til Steve McQueen for å vise frem den nye Bullitt-utgaven av Mustang. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>
men de hadde også hentet inn to av barnebarna til Steve McQueen for å vise frem den nye Bullitt-utgaven av Mustang. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1148620.webp?imageId=1148620&width=960&height=548&format=jpg)
men de hadde også hentet inn to av barnebarna til Steve McQueen for å vise frem den nye Bullitt-utgaven av Mustang. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Navya kaller seg den første robotisert drosjen på markedet. I snuten sto det"Manual Driving» men det var ikke mulig å begripe hvordan det kunne skje. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1148797.webp?imageId=1148797&width=960&height=548&format=jpg)
Navya kaller seg den første robotisert drosjen på markedet. I snuten sto det"Manual Driving» men det var ikke mulig å begripe hvordan det kunne skje. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Navya kaller seg den første robotisert drosjen på markedet. I snuten sto det"Manual Driving» men det var ikke mulig å begripe hvordan det kunne skje. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1148996.webp?imageId=1148996&width=960&height=548&format=jpg)
Navya kaller seg den første robotisert drosjen på markedet. I snuten sto det"Manual Driving» men det var ikke mulig å begripe hvordan det kunne skje. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Navya kaller seg den første robotisert drosjen på markedet. I snuten sto det"Manual Driving» men det var ikke mulig å begripe hvordan det kunne skje. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1149221.webp?imageId=1149221&width=960&height=548&format=jpg)
Navya kaller seg den første robotisert drosjen på markedet. I snuten sto det"Manual Driving» men det var ikke mulig å begripe hvordan det kunne skje. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Navya kaller seg den første robotisert drosjen på markedet. I snuten sto det"Manual Driving» men det var ikke mulig å begripe hvordan det kunne skje. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1149468.webp?imageId=1149468&width=960&height=548&format=jpg)
Navya kaller seg den første robotisert drosjen på markedet. I snuten sto det"Manual Driving» men det var ikke mulig å begripe hvordan det kunne skje. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Navya kaller seg den første robotisert drosjen på markedet. I snuten sto det"Manual Driving» men det var ikke mulig å begripe hvordan det kunne skje. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1149757.webp?imageId=1149757&width=960&height=548&format=jpg)
Navya kaller seg den første robotisert drosjen på markedet. I snuten sto det"Manual Driving» men det var ikke mulig å begripe hvordan det kunne skje. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Microlino nærmer seg produksjon (i Italia) blir vi lovet
(Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1149983.webp?imageId=1149983&width=960&height=548&format=jpg)
Microlino nærmer seg produksjon (i Italia) blir vi lovet (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Microlino nærmer seg produksjon (i Italia) blir vi lovet
(Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1150190.webp?imageId=1150190&width=960&height=548&format=jpg)
Microlino nærmer seg produksjon (i Italia) blir vi lovet (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>
men denne Twizy-aktige skapningen, som også het noe på Micro, hadde ikke noe med Isetta-kloningen å gjøre. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1150385.webp?imageId=1150385&width=960&height=548&format=jpg)
men denne Twizy-aktige skapningen, som også het noe på Micro, hadde ikke noe med Isetta-kloningen å gjøre. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>
men denne Twizy-aktige skapningen, som også het noe på Micro, hadde ikke noe med Isetta-kloningen å gjøre. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1150613.webp?imageId=1150613&width=960&height=548&format=jpg)
men denne Twizy-aktige skapningen, som også het noe på Micro, hadde ikke noe med Isetta-kloningen å gjøre. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>
men denne Twizy-aktige skapningen, som også het noe på Micro, hadde ikke noe med Isetta-kloningen å gjøre. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1150795.webp?imageId=1150795&width=960&height=548&format=jpg)
men denne Twizy-aktige skapningen, som også het noe på Micro, hadde ikke noe med Isetta-kloningen å gjøre. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>
men denne Twizy-aktige skapningen, som også het noe på Micro, hadde ikke noe med Isetta-kloningen å gjøre. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1151021.webp?imageId=1151021&width=960&height=548&format=jpg)
men denne Twizy-aktige skapningen, som også het noe på Micro, hadde ikke noe med Isetta-kloningen å gjøre. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Det er ikke mye gæernt med el-Moke heller, hvis man ikke får tak i Citroëns nye Mehari. Nå kommer Moken i to størrelser. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1151250.webp?imageId=1151250&width=960&height=548&format=jpg)
Det er ikke mye gæernt med el-Moke heller, hvis man ikke får tak i Citroëns nye Mehari. Nå kommer Moken i to størrelser. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Det er ikke mye gæernt med el-Moke heller, hvis man ikke får tak i Citroëns nye Mehari. Nå kommer Moken i to størrelser. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1151611.webp?imageId=1151611&width=960&height=548&format=jpg)
Det er ikke mye gæernt med el-Moke heller, hvis man ikke får tak i Citroëns nye Mehari. Nå kommer Moken i to størrelser. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Det er ikke mye gæernt med el-Moke heller, hvis man ikke får tak i Citroëns nye Mehari. Nå kommer Moken i to størrelser. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1151902.webp?imageId=1151902&width=960&height=548&format=jpg)
Det er ikke mye gæernt med el-Moke heller, hvis man ikke får tak i Citroëns nye Mehari. Nå kommer Moken i to størrelser. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Tyske Klassen strekker Range Rover med enten 580 eller med 1016 mm. Ønsker du, armerer han den gjerne også. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1152104.webp?imageId=1152104&width=960&height=548&format=jpg)
Tyske Klassen strekker Range Rover med enten 580 eller med 1016 mm. Ønsker du, armerer han den gjerne også. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Tyske Klassen strekker Range Rover med enten 580 eller med 1016 mm. Ønsker du, armerer han den gjerne også. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1152265.webp?imageId=1152265&width=960&height=548&format=jpg)
Tyske Klassen strekker Range Rover med enten 580 eller med 1016 mm. Ønsker du, armerer han den gjerne også. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Tyske Klassen strekker Range Rover med enten 580 eller med 1016 mm. Ønsker du, armerer han den gjerne også. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1152422.webp?imageId=1152422&width=960&height=548&format=jpg)
Tyske Klassen strekker Range Rover med enten 580 eller med 1016 mm. Ønsker du, armerer han den gjerne også. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Tyske Klassen strekker Range Rover med enten 580 eller med 1016 mm. Ønsker du, armerer han den gjerne også. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1152609.webp?imageId=1152609&width=960&height=548&format=jpg)
Tyske Klassen strekker Range Rover med enten 580 eller med 1016 mm. Ønsker du, armerer han den gjerne også. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Alpine har ikke tapt seg. Nå kommer den, utrolig nok, med en enda lettere, og mer skrapet utgave. A 110 Pure er det velvalgte navnet. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1152821.webp?imageId=1152821&width=960&height=548&format=jpg)
Alpine har ikke tapt seg. Nå kommer den, utrolig nok, med en enda lettere, og mer skrapet utgave. A 110 Pure er det velvalgte navnet. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Alpine har ikke tapt seg. Nå kommer den, utrolig nok, med en enda lettere, og mer skrapet utgave. A 110 Pure er det velvalgte navnet. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1152970.webp?imageId=1152970&width=960&height=548&format=jpg)
Alpine har ikke tapt seg. Nå kommer den, utrolig nok, med en enda lettere, og mer skrapet utgave. A 110 Pure er det velvalgte navnet. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Jeg er ikke helt sikker på om jeg tror at"Fremtiden starter nå» når teksten ledsages av en design-tegning datert 7/12 2005. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1153170.webp?imageId=1153170&width=960&height=548&format=jpg)
Jeg er ikke helt sikker på om jeg tror at"Fremtiden starter nå» når teksten ledsages av en design-tegning datert 7/12 2005. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Enorme mørkeleggingsgardiner overalt
(Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1153325.webp?imageId=1153325&width=960&height=548&format=jpg)
Enorme mørkeleggingsgardiner overalt (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Enorme mørkeleggingsgardiner overalt
(Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1153497.webp?imageId=1153497&width=960&height=548&format=jpg)
Enorme mørkeleggingsgardiner overalt (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Enorme mørkeleggingsgardiner overalt
(Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1153724.webp?imageId=1153724&width=960&height=548&format=jpg)
Enorme mørkeleggingsgardiner overalt (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Enorme mørkeleggingsgardiner overalt
(Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1153989.webp?imageId=1153989&width=960&height=548&format=jpg)
Enorme mørkeleggingsgardiner overalt (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>
med strenge herrer som passer på at vi ikke kikker. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1154242.webp?imageId=1154242&width=960&height=548&format=jpg)
med strenge herrer som passer på at vi ikke kikker. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Ikke akkurat, kanskje? (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1154513.webp?imageId=1154513&width=960&height=548&format=jpg)
Ikke akkurat, kanskje? (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>I år er ikke Glickenhaus i Genève, han bygger amfibieracer hjemme. Til gjengjeld kommer Hennesey og representerer amerikanske muskler. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1154859.webp?imageId=1154859&width=960&height=548&format=jpg)
I år er ikke Glickenhaus i Genève, han bygger amfibieracer hjemme. Til gjengjeld kommer Hennesey og representerer amerikanske muskler. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br> (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1155087.webp?imageId=1155087&width=960&height=548&format=jpg)
(Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Rare kinesiske Fomm har jeg møtt før, men under et annet navn. På Automechanika en gang, tror jeg. Ganske lekker, åpen bil, ganske grusom scooter. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1155312.webp?imageId=1155312&width=960&height=548&format=jpg)
Rare kinesiske Fomm har jeg møtt før, men under et annet navn. På Automechanika en gang, tror jeg. Ganske lekker, åpen bil, ganske grusom scooter. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Rare kinesiske Fomm har jeg møtt før, men under et annet navn. På Automechanika en gang, tror jeg. Ganske lekker, åpen bil, ganske grusom scooter. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1155544.webp?imageId=1155544&width=960&height=548&format=jpg)
Rare kinesiske Fomm har jeg møtt før, men under et annet navn. På Automechanika en gang, tror jeg. Ganske lekker, åpen bil, ganske grusom scooter. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Rare kinesiske Fomm har jeg møtt før, men under et annet navn. På Automechanika en gang, tror jeg. Ganske lekker, åpen bil, ganske grusom scooter. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1155762.webp?imageId=1155762&width=960&height=548&format=jpg)
Rare kinesiske Fomm har jeg møtt før, men under et annet navn. På Automechanika en gang, tror jeg. Ganske lekker, åpen bil, ganske grusom scooter. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Rare kinesiske Fomm har jeg møtt før, men under et annet navn. På Automechanika en gang, tror jeg. Ganske lekker, åpen bil, ganske grusom scooter. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1156043.webp?imageId=1156043&width=960&height=548&format=jpg)
Rare kinesiske Fomm har jeg møtt før, men under et annet navn. På Automechanika en gang, tror jeg. Ganske lekker, åpen bil, ganske grusom scooter. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Rare kinesiske Fomm har jeg møtt før, men under et annet navn. På Automechanika en gang, tror jeg. Ganske lekker, åpen bil, ganske grusom scooter. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1156328.webp?imageId=1156328&width=960&height=548&format=jpg)
Rare kinesiske Fomm har jeg møtt før, men under et annet navn. På Automechanika en gang, tror jeg. Ganske lekker, åpen bil, ganske grusom scooter. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Rare kinesiske Fomm har jeg møtt før, men under et annet navn. På Automechanika en gang, tror jeg. Ganske lekker, åpen bil, ganske grusom scooter. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1156603.webp?imageId=1156603&width=960&height=548&format=jpg)
Rare kinesiske Fomm har jeg møtt før, men under et annet navn. På Automechanika en gang, tror jeg. Ganske lekker, åpen bil, ganske grusom scooter. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Sin kjenner vi så vidt, men den gule var ny med variable karosseri-muligheter. Nytt også: hybrid-system for V-åtteren. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1156914.webp?imageId=1156914&width=960&height=548&format=jpg)
Sin kjenner vi så vidt, men den gule var ny med variable karosseri-muligheter. Nytt også: hybrid-system for V-åtteren. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Sin kjenner vi så vidt, men den gule var ny med variable karosseri-muligheter. Nytt også: hybrid-system for V-åtteren. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1157159.webp?imageId=1157159&width=960&height=548&format=jpg)
Sin kjenner vi så vidt, men den gule var ny med variable karosseri-muligheter. Nytt også: hybrid-system for V-åtteren. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Sin kjenner vi så vidt, men den gule var ny med variable karosseri-muligheter. Nytt også: hybrid-system for V-åtteren. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1157356.webp?imageId=1157356&width=960&height=548&format=jpg)
Sin kjenner vi så vidt, men den gule var ny med variable karosseri-muligheter. Nytt også: hybrid-system for V-åtteren. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Sin kjenner vi så vidt, men den gule var ny med variable karosseri-muligheter. Nytt også: hybrid-system for V-åtteren. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1157554.webp?imageId=1157554&width=960&height=548&format=jpg)
Sin kjenner vi så vidt, men den gule var ny med variable karosseri-muligheter. Nytt også: hybrid-system for V-åtteren. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Fra emiratene kommer W, med sin råeste Fenyr Supersport, men nå hadde de også med seg
(Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1157745.webp?imageId=1157745&width=960&height=548&format=jpg)
Fra emiratene kommer W, med sin råeste Fenyr Supersport, men nå hadde de også med seg (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Fra emiratene kommer W, med sin råeste Fenyr Supersport, men nå hadde de også med seg
(Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1157965.webp?imageId=1157965&width=960&height=548&format=jpg)
Fra emiratene kommer W, med sin råeste Fenyr Supersport, men nå hadde de også med seg (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Fra emiratene kommer W, med sin råeste Fenyr Supersport, men nå hadde de også med seg
(Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1158258.webp?imageId=1158258&width=960&height=548&format=jpg)
Fra emiratene kommer W, med sin råeste Fenyr Supersport, men nå hadde de også med seg (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Fra emiratene kommer W, med sin råeste Fenyr Supersport, men nå hadde de også med seg
(Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1158496.webp?imageId=1158496&width=960&height=548&format=jpg)
Fra emiratene kommer W, med sin råeste Fenyr Supersport, men nå hadde de også med seg (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>
en ny spennende envolums-bil. Den skal vi få vite mer om. Alfredo Stola har en finger med i begge. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1158703.webp?imageId=1158703&width=960&height=548&format=jpg)
en ny spennende envolums-bil. Den skal vi få vite mer om. Alfredo Stola har en finger med i begge. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>
en ny spennende envolums-bil. Den skal vi få vite mer om. Alfredo Stola har en finger med i begge. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1158947.webp?imageId=1158947&width=960&height=548&format=jpg)
en ny spennende envolums-bil. Den skal vi få vite mer om. Alfredo Stola har en finger med i begge. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Cronuz, sto det på den."Banebrytende aerodynamikk for å minske forbruk», sto det også. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1159157.webp?imageId=1159157&width=960&height=548&format=jpg)
Cronuz, sto det på den."Banebrytende aerodynamikk for å minske forbruk», sto det også. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>I år hadde Sbarro blitt helt racing. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1159336.webp?imageId=1159336&width=960&height=548&format=jpg)
I år hadde Sbarro blitt helt racing. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>I år hadde Sbarro blitt helt racing. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1159568.webp?imageId=1159568&width=960&height=548&format=jpg)
I år hadde Sbarro blitt helt racing. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>I år hadde Sbarro blitt helt racing. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1159766.webp?imageId=1159766&width=960&height=548&format=jpg)
I år hadde Sbarro blitt helt racing. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Men han hadde også noe rart firehjulsdrevet, der jeg regner med at reservehjulet hadde en ekstra smart funksjon. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1160019.webp?imageId=1160019&width=960&height=548&format=jpg)
Men han hadde også noe rart firehjulsdrevet, der jeg regner med at reservehjulet hadde en ekstra smart funksjon. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Men han hadde også noe rart firehjulsdrevet, der jeg regner med at reservehjulet hadde en ekstra smart funksjon. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1160252.webp?imageId=1160252&width=960&height=548&format=jpg)
Men han hadde også noe rart firehjulsdrevet, der jeg regner med at reservehjulet hadde en ekstra smart funksjon. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Dette ser ut som Sbarros årlig tilbakevendende Ferrari-drøm (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1160541.webp?imageId=1160541&width=960&height=548&format=jpg)
Dette ser ut som Sbarros årlig tilbakevendende Ferrari-drøm (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Dette ser ut som Sbarros årlig tilbakevendende Ferrari-drøm (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1160812.webp?imageId=1160812&width=960&height=548&format=jpg)
Dette ser ut som Sbarros årlig tilbakevendende Ferrari-drøm (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Dette ser ut som Sbarros årlig tilbakevendende Ferrari-drøm (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1160982.webp?imageId=1160982&width=960&height=548&format=jpg)
Dette ser ut som Sbarros årlig tilbakevendende Ferrari-drøm (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Dette ser ut som Sbarros årlig tilbakevendende Ferrari-drøm (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1161166.webp?imageId=1161166&width=960&height=548&format=jpg)
Dette ser ut som Sbarros årlig tilbakevendende Ferrari-drøm (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Og så hadde Sbarro vendt tilbake til Ford GT 40, og bygget en meget moderne versjon av klassikeren. Med Holman Moody motor. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1161362.webp?imageId=1161362&width=960&height=548&format=jpg)
Og så hadde Sbarro vendt tilbake til Ford GT 40, og bygget en meget moderne versjon av klassikeren. Med Holman Moody motor. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Og så hadde Sbarro vendt tilbake til Ford GT 40, og bygget en meget moderne versjon av klassikeren. Med Holman Moody motor. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1161661.webp?imageId=1161661&width=960&height=548&format=jpg)
Og så hadde Sbarro vendt tilbake til Ford GT 40, og bygget en meget moderne versjon av klassikeren. Med Holman Moody motor. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Og så hadde Sbarro vendt tilbake til Ford GT 40, og bygget en meget moderne versjon av klassikeren. Med Holman Moody motor. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1161924.webp?imageId=1161924&width=960&height=548&format=jpg)
Og så hadde Sbarro vendt tilbake til Ford GT 40, og bygget en meget moderne versjon av klassikeren. Med Holman Moody motor. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Og så hadde Sbarro vendt tilbake til Ford GT 40, og bygget en meget moderne versjon av klassikeren. Med Holman Moody motor. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1162130.webp?imageId=1162130&width=960&height=548&format=jpg)
Og så hadde Sbarro vendt tilbake til Ford GT 40, og bygget en meget moderne versjon av klassikeren. Med Holman Moody motor. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Årets Techrules må vi komme nærmere inn på senere. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1162408.webp?imageId=1162408&width=960&height=548&format=jpg)
Årets Techrules må vi komme nærmere inn på senere. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Årets Techrules må vi komme nærmere inn på senere. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1162624.webp?imageId=1162624&width=960&height=548&format=jpg)
Årets Techrules må vi komme nærmere inn på senere. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Årets Techrules må vi komme nærmere inn på senere. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1162847.webp?imageId=1162847&width=960&height=548&format=jpg)
Årets Techrules må vi komme nærmere inn på senere. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Årets Techrules må vi komme nærmere inn på senere. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1163036.webp?imageId=1163036&width=960&height=548&format=jpg)
Årets Techrules må vi komme nærmere inn på senere. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Icona følger også en etter hvert vanlig oppskrift. Kinesisk, bygget og konstruert i Torino. Elektrisk og selvkjørende. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1163414.webp?imageId=1163414&width=960&height=548&format=jpg)
Icona følger også en etter hvert vanlig oppskrift. Kinesisk, bygget og konstruert i Torino. Elektrisk og selvkjørende. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Goodyear viser noe veldig avansert gummi-teknologi. Da passer det bra med en sentimental Cobra også. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1163710.webp?imageId=1163710&width=960&height=548&format=jpg)
Goodyear viser noe veldig avansert gummi-teknologi. Da passer det bra med en sentimental Cobra også. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Dette kan bli spennende. Det sto en bil under et laken, men chassiset fortalte sitt: elektrisk og 2,5 til 100 og oppunder 300 km/t og to gir! LVCHI Auto heter den. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1164044.webp?imageId=1164044&width=960&height=548&format=jpg)
Dette kan bli spennende. Det sto en bil under et laken, men chassiset fortalte sitt: elektrisk og 2,5 til 100 og oppunder 300 km/t og to gir! LVCHI Auto heter den. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Dette kan bli spennende. Det sto en bil under et laken, men chassiset fortalte sitt: elektrisk og 2,5 til 100 og oppunder 300 km/t og to gir! LVCHI Auto heter den. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1164314.webp?imageId=1164314&width=960&height=548&format=jpg)
Dette kan bli spennende. Det sto en bil under et laken, men chassiset fortalte sitt: elektrisk og 2,5 til 100 og oppunder 300 km/t og to gir! LVCHI Auto heter den. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Dette kan bli spennende. Det sto en bil under et laken, men chassiset fortalte sitt: elektrisk og 2,5 til 100 og oppunder 300 km/t og to gir! LVCHI Auto heter den. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1164505.webp?imageId=1164505&width=960&height=548&format=jpg)
Dette kan bli spennende. Det sto en bil under et laken, men chassiset fortalte sitt: elektrisk og 2,5 til 100 og oppunder 300 km/t og to gir! LVCHI Auto heter den. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Deilig med en ned-på-jorden Pagani. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1164725.webp?imageId=1164725&width=960&height=548&format=jpg)
Deilig med en ned-på-jorden Pagani. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Boggie-utgaven av Landrover, fra Chelsea Truck Co., er ganske tøff. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1164983.webp?imageId=1164983&width=960&height=548&format=jpg)
Boggie-utgaven av Landrover, fra Chelsea Truck Co., er ganske tøff. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Et selskap som blant annet driver med energiforsyning hadde hentet hjem en ferdig registrert Tesla Type 3 fra USA. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1165241.webp?imageId=1165241&width=960&height=548&format=jpg)
Et selskap som blant annet driver med energiforsyning hadde hentet hjem en ferdig registrert Tesla Type 3 fra USA. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Et selskap som blant annet driver med energiforsyning hadde hentet hjem en ferdig registrert Tesla Type 3 fra USA. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1165526.webp?imageId=1165526&width=960&height=548&format=jpg)
Et selskap som blant annet driver med energiforsyning hadde hentet hjem en ferdig registrert Tesla Type 3 fra USA. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>TAG-Heuer har som vanlig en spesialutstilling med sportslige biler. Sportsligere enn denne Super (det er navnet!) fra 1911, kan det vel vanskelig bli. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1165755.webp?imageId=1165755&width=960&height=548&format=jpg)
TAG-Heuer har som vanlig en spesialutstilling med sportslige biler. Sportsligere enn denne Super (det er navnet!) fra 1911, kan det vel vanskelig bli. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>TAG-Heuer har som vanlig en spesialutstilling med sportslige biler. Sportsligere enn denne Super (det er navnet!) fra 1911, kan det vel vanskelig bli. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1166050.webp?imageId=1166050&width=960&height=548&format=jpg)
TAG-Heuer har som vanlig en spesialutstilling med sportslige biler. Sportsligere enn denne Super (det er navnet!) fra 1911, kan det vel vanskelig bli. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>TAG-Heuer har som vanlig en spesialutstilling med sportslige biler. Sportsligere enn denne Super (det er navnet!) fra 1911, kan det vel vanskelig bli. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1166348.webp?imageId=1166348&width=960&height=548&format=jpg)
TAG-Heuer har som vanlig en spesialutstilling med sportslige biler. Sportsligere enn denne Super (det er navnet!) fra 1911, kan det vel vanskelig bli. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>På Standen til Quattroruote kommer vi til å se Zagatos Gran Turismo versjon av en Iso Grifo-fantasi. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1166643.webp?imageId=1166643&width=960&height=548&format=jpg)
På Standen til Quattroruote kommer vi til å se Zagatos Gran Turismo versjon av en Iso Grifo-fantasi. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>På Standen til Quattroruote kommer vi til å se Zagatos Gran Turismo versjon av en Iso Grifo-fantasi. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1166911.webp?imageId=1166911&width=960&height=548&format=jpg)
På Standen til Quattroruote kommer vi til å se Zagatos Gran Turismo versjon av en Iso Grifo-fantasi. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>På Standen til Quattroruote kommer vi til å se Zagatos Gran Turismo versjon av en Iso Grifo-fantasi. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1167143.webp?imageId=1167143&width=960&height=548&format=jpg)
På Standen til Quattroruote kommer vi til å se Zagatos Gran Turismo versjon av en Iso Grifo-fantasi. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>På Standen til Quattroruote kommer vi til å se Zagatos Gran Turismo versjon av en Iso Grifo-fantasi. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1167482.webp?imageId=1167482&width=960&height=548&format=jpg)
På Standen til Quattroruote kommer vi til å se Zagatos Gran Turismo versjon av en Iso Grifo-fantasi. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Det eneste Toyota ikke hadde gjemt bort bak gardinene var hydrogenbilen fra Tokyo-utstillingen med det kjekke navnet Fine-Comfort-Ride. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1167899.webp?imageId=1167899&width=960&height=548&format=jpg)
Det eneste Toyota ikke hadde gjemt bort bak gardinene var hydrogenbilen fra Tokyo-utstillingen med det kjekke navnet Fine-Comfort-Ride. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Det eneste Toyota ikke hadde gjemt bort bak gardinene var hydrogenbilen fra Tokyo-utstillingen med det kjekke navnet Fine-Comfort-Ride. (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1168128.webp?imageId=1168128&width=960&height=548&format=jpg)
Det eneste Toyota ikke hadde gjemt bort bak gardinene var hydrogenbilen fra Tokyo-utstillingen med det kjekke navnet Fine-Comfort-Ride. (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Eldre Jeep enn dette skal bli vanskelig å finne (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1168351.webp?imageId=1168351&width=960&height=548&format=jpg)
Eldre Jeep enn dette skal bli vanskelig å finne (Foto: Jon Winding-Sørensen
![Genève - dagen førdagen<br>Og til sist et farvel for i dag der jeg hyller Genèves mange trolleybusser. Hva i all verden skal vi med trikker i vanlige gater? (Foto: Jon Winding-Sørensen<br>](https://image.bilnorge.no/1168631.webp?imageId=1168631&width=960&height=548&format=jpg)
Og til sist et farvel for i dag der jeg hyller Genèves mange trolleybusser. Hva i all verden skal vi med trikker i vanlige gater? (Foto: Jon Winding-Sørensen
Full fart i Genève
Så er vi i gang igjen, dagen før dagen før dagen. Velkommen til 173 bilder av biler du (nesten) ikke har sett fra en utstilling vi (nesten) ikke har sett.
Jeg har sagt det før. Det er ikke noe morsomt lenger når man ikke kan snike.
For nå har arrangørene av Genèves årlige bilutstilling funne på å åpne utstillingen noen timer mandag også. Resultatet er at alle de store utstillerne – som tror de har noe å skjule – må investere i kjempestore forheng som de rammer inn standene sine med.
Hvor mye arrangørene tjener ekstra på tepper og opphenging og nedtaking, tør jeg ikke tenke på.
Samtidig er det skapt et stort antall nye arbeidsplasser, for med jevne mellomrom står det strenge herrer og passer på at ingen sniktitter (eller går ganske høyt - sjekk Remac-bildene mine). Det må være minst 300 av dem – sikkert på to skift.
Men som vanlig er det egentlig byen som er mest spennende når man kommer. En fersk folkeavstemning har for eksempel sagt ja til at man skal beholde lisens og statlig TV. SSR fikk enorm støtte.
Slike folkeavstemninger skaper masse politisk trøkk i dette landet, og mens samtidig Trump herjet i USA og den franske presidenten stakk nesen frem – han heter jo en ganske søt kake – spurte jeg sveitsiske venner hva den sveitsiske presidenten heter.
Ingen aner – han er visst bare en forretningsfører, valgt for ett år ad gangen. Høres ganske greit ut, for butikken går jo bra den.
Ute på gaten kunne jeg fryde meg over noen nyrestaurerte, gamle racingfotografier hos Gallerie M.A.D. – aldri et Genève-besøk uten å stikke innom der. Fantastiske klokker lager de også.
Og på vei tilbake til stasjonen dukket Nous opp. Etter at Colette la ned i Paris har Nous stått frem som den ledende konsept-butikken der. Og nå gjorde de altså en pop-up butikk på en hovedgate i Genève.
Dette er nesten som i gamle dager – da Genève innledet vårsesongen og Paris-utstillingen innledet sosietetens sosiale høst-sesjon.
Og hvis du syns dette med Colette og Nous og sånt er helt irrelevant, så hør med partner. Disse navnene burde være på høyde med Pagani og Zagato.
Og på broen utenfor kjørte det stadig noen biler iført en merkelig trikot.
Det var Audi som forsøkte å gå viral med å sende ut kamuflerte e-tron biler som folk så skulle prøve å få et kjapt fotografi av som de så skulle legge ut på Audis e-tron nettside. Du kunne sikkert vinne noe også.
Tyskerne tar jo slikt så alvorlig at Audi har produsert en lang historie der de to kamuflasje-designerne, Marco dos Santos og Stephan Fahr-Becker forteller langt og omfattende om hvorfor den er laget på denne måten. Kan du tro: de oransje innslagene viser til høyspent-delen i bilen.
Litt rar måte å fortelle at «jommen kom ikke I-PACE oss i forkjøpet».
Men utstillingen?
Jo, det var visst Årets Bil igjen – med jurymedlemmer som går rundt med egne COTY-navnelapper på magan. Det er viktig å være viktig.
Men resten får vi vente med en dag eller to. I dag var bare en knipsedag. Med ganske mye selskapelighet ut over ettermiddagen.
Men jeg har en sterk følelse av at dette blir en utstilling som er mer Show enn svaret på de utfordringene både bransjen og kloden står overfor.
Jeg regner ikke med at jeg skal få noen svar på Trumps stål-barrierer med en gang, men selv å sammenligne gamle og nye forbruksmålinger ser foreløpig ut til å by på problemer.
Vi får gi dem en sjanse, men utpå dagen i dag fikk jeg en meget sterk «etter-oss-kommer-syndefloden»-følelse.