-
Hedin Performance Cars:
Servicemarkedsleder
-
Hedin Performance Cars:
Servicerådgiver
-
Hedin Performance Cars:
Delelagerekspeditør
-
Møller Bil Ensjø - Møller Bil Etterstad:
Bilmekanikere og fagteknikere
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Fagtekniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Bilglassmontør
-
Møller Bil AS:
Bruktbilselger
-
Namdal Bilskade AS:
Skaderådgiver og bilskadereparatør
-
NAF Senter Bergen:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Trondheim:
Nyttekjøretøyselger
-
RSA BIL Trondheim:
Selger nybil BYD
-
Bauda AS:
Daglig leder
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Team Verksted AS:
Varebilmekaniker og lastebilmekaniker
-
Tyretrust Norge AS:
Key Account Manager -Salgsansvarlig
-
Bilia Norge:
Bruktbilsjef, Hamar
-
Carstore:
Junior innkjøper
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Selger Mercedes-Benz nyttekjøretøy
-
Harald A. Møller AS:
Teknisk instruktør
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produkt og Handover Spesialist
-
Lexus Fredrikstad:
Salgskonsulent
-
MAN Truck & Bus:
Salgskonsulent Trucks
-
MAN Truck & Bus:
Key Account Manager
-
Motortechnik:
Kundemottaker og Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Porsche Center Oslo:
Selger nye Porsche
-
MyCar:
Bilselger
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Snart klart for ladbar Tucson
Ladbare hybrider har gjort et kraftig byks på registreringsstatistikken i år. Snart kommer en ny utfordrer på markedet.
Helt nye Hyundai Tucson er like rundt hjørnet, og i det norske markedet lanseres bilen utelukkende som ladbar hybrid med firehjulsdrift som standard. Bilen er ventet til markedet tidlig i 2021.
– Helt nye Tucson er som skapt for norske behov når den nå lanseres som Plug-In Hybrid. Bilen blir en skikkelig kraftpakke med 265 hestekrefter, og den leveres med firehjulsdrift som standard. I tillegg kan man forvente en solid elektrisk rekkevidde på over 50 kilometer, sier Produkt- og PR-sjef Øyvind Lillestrøm Knudsen i Hyundai Motor Norway.
Bilen er utstyrt med det produsenten betegner som en kraftfull og effektiv drivlinje.
Systemet benytter en 1,6-liters turbo bensinmotor kombinert med en 66,9 kW elektrisk motor som bidrar med 304 Nm basert på energi fra en batteripakke på 13,8 kWt. Den totale systemeffekten er på 265 hestekrefter, og maks dreiemoment er 350 Nm.
Systemet er koblet til en nyutviklet sekstrinns automatkasse og bilen har firehjulsdrift som standard. Elmotoren sørger for svært lave utslipp i lave hastigheter, og bidrar også til rask akselerasjon og dynamikk.
Man kan også velge å sette bilen i EV-modus, som gjør at den vil gå mest mulig på kun strøm. Den elektriske rekkevidden etter WLTP blir på over 50 kilometer.
Bilen lades raskt takket være en ombordlader på 7,2 kW. Det gir et fulladet batteri på bare et par timer med en vegglader.
Takket være den smarte plasseringen av batteripakken under bilens kupé, har nye Tucson Plug-In Hybrid svært god plass ombord. Baksetepassasjerer har hele 955 mm benplass, mens bagasjerommet har vokst med ni prosent til 558 liter med alle seter i bruk.
Innendørs er bilen blant annet utstyrt med et fulldigitalt instrumentpanel på 10,25 tommer og et moderne infotainment-system med skjerm på 10,25 tommer. Bilen er også fullt tilkoblet med Bluelink og tilknyttede tjenester.
Tucson Plug-In Hybrid leveres med det Hyundai betegner som klassens beste kjøreassistentpakke og de mest omfattende sikkerhetssystemene i segmentet.
Blant annet har bilen fjernstyrt parkeringsassistent, som gjør at man kan parkere bilen med knapper på nøkkelen uten selv å sitte i bilen.
Den er også utstyrt med Highway Driving Assist, som både holder bilen midt i filen, sørger for riktig avstand til andre kjøretøyer, og bruker navigasjonsdata for å tilpasse hastigheten.
Ryggeassistenten med nødbrems er unik for Tucson Plug-In Hybrid og griper aktivt inn og bremser dersom man er i ferd med å rygge på noe. Dette er bare eksempler på en svært omfattende sikkerhetspakke.
Tucson Plug-In Hybrid lanseres i Norge tidlig i 2021, og importøren lover attraktive priser.
Bilen skal inn i et meget konkurranseutsatt segment med volumselgere som Mitsubishi Outlander (som snart erstattes av nye Eclipse Cross), Volvo XC60 og Toyota Rav4 for bare å nevne de mest solgte.