-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
LA Design Challenge: Maybach
Igjen er den morsomme designkonkurransen fra bilutstillingen i Los Angeles over oss. I år skulle designerne både bygge bil, og tenke seg en Hollywood-film der bilen hørte til. I dag ser vi på forslaget fra Maybach.
Hvert år inviteres bilindustriens designstudioer til å komme med forslag over et eller annet ganske fantastisk tema.
I år var utfordringen ”Hollywood’s hottest new movie car”, men designerne skulle også beskrive den filmen der bilen skulle opptre og de rollene som hørte med.
I dag skal vi møte Maybachs moderne Askepott.
For filmen heter selvfølgelig Cinderella og bilen er en Maybach Berline.
Det var en gang… Vi kan ta den fra Start igjen:
En ikke veldig lykkelig jente, Cindy het hun, bodde sammen med sin far, en stemor - en pensjonert skuespillerinne, og stemorens bortskjemte datter som kastet bort både dag og natt med å feste på Billionaire’s Club, mens Cindy tilbrakte hele dagen med å jobbe sammen med sin far.
Pappa var konstruktør på Maybach Berline Carriage, og kvelden før Cindys fødselsdag kom han til henne med en vidunderlig vakker kjole og lot henne dra på byen med en ny Maybach prototype.
Bilen var en gjenskapning av den historiske Berline Carriage, stor som en GL-Klasse og drevet av en E-celle eller en F-celle, samtidig som den kunne kjøre seg selv.
Og dermed kunne Cindy virkelig nyte en natt på byen uten å behøve å bry seg om å finne veien eller holde øye med trafikken.
Og, tror du ikke hun traff en vakker, fremmed mann.
Heldigvis er bilen telestyrt via en satellitt-link til Maybachs virtuelle sjåførsenter. Det betyr at bilen har fantastisk innvendig plass, men også at man oppholder seg fullstendig i skjul for omverdenen der inne.
Setene tillater både respektfull avstand, eller at man sitter ganske tett – jommen har de ikke også fått plass til en Royal Lounge der inne.
En stor glass-skjerm kan senkes ned og bli belyst fra 3D laserprosjektører der du kan møte både den virtuelle sjåføren, eller velge deg det du måtte ønske av informasjon eller underholdning.
Eksteriøret og interiøret glir sømløst over i hverandre og er fremstilt av en rekke bærekraftige materialer, for eksempel tre.
Når svære måkevingedører med ruter som sørger for at det ikke finnes innsyn dersom man ikke ønsker det, åpner seg, droppes det samtidig ned en bred trapp, akkurat som på ditt private jetfly.
Tilskuerne til denne filmen vil sveve av gårde på en sky av utrolig ny teknologi, og god, gammeldags romantikk – blir vi lovet.
Det som er litt morsomt er at dette er gjort på noe så gravalvorlig som Interiør-design avdelingen hos Mercedes-Benz i Tyskland. Det er tydelig at etter at Hartmut Sinkwitz overtok den avdelingen i fjor har medarbeiderne kunne senke skuldrene litt.
Det er Jan Kaul som har administrert de to designerne: Phillipp Haban og Christopher Ottersbach.