-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Slutt på avgiftsfri Tesla
Regjeringen foreslår å legge engangsavgift på de tyngste elbilene. I første omgang vil den ramme Teslas modeller.
Når Teslas folkelige Model 3 en gang i fremtiden kommer til Norge, vil den fortsatt være blottet for engangsavgifter.
Dagens modeller, S og X, vil derimot bli ilagt avgifter dersom regjeringens forslag til statsbudsjett vedtas.
For en Model S med minste batteripakke utgjør avgiften 9.371 kroner, mens den for toppmodellen P100 Performance med lengst rekkevidde og mest effekt utgjør kr 24.020.
For Teslas store SUV – Model X – blir avgiftspåslaget vesentlig større. Her snakker vi drøye 70.000 kroner for samtlige modeller med unntak av Performance-utgavene som får nesten 100.000 kroner i engangsavgift.
Dette er biler som koster over 1,2-millioner kroner, så kundene tåler kanskje et påslag på noen prosent ekstra?
Se hvordan de foreslåtte avgiftene slår ut for alle nye biler som selges i Norge