-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Storebrand:
Biltekniske konsulenter/takstmann
-
Werksta:
Verkstedleder
-
Møller Bil Orkdal:
Bruktbilsjef
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Toyota sprer hybrid
Hybrid Auris bygd i England, og hybrid-komponenter levert til Mazda, er noen av Toyotas ferskeste hybrid-innslag.

Toyota har jo for lengst sagt at innen 2020 skal alle deres modeller kunne leveres med et hybrid-alternativ. Så derfor er det vel ikke akkurat en bombe at Auris skal komme i en hybrid-utgave.
Men det som er litt spennende, er at bilen skal settes sammen på Toyotas fabrikk i Burnaston i England. Bensinmotoren vil komme fra fabrikken i Deeside i Wales, mens all elektronikken og de andre hybrid-komponentene vil komme fra Japan.
Toyotas bilfabrikk i England er mer enn femten år gammel og har en kapasitet på nesten 300.000 biler pr. år.
Auris Hybrid vil åpenbart komme i tillegg til de modellene som bygges der i dag – Avensis, Corolla og Carina-E i tillegg til Auris. For Toyota forteller at det vil bli 400 nye arbeidsplasser når hybrid-produksjonen kommer i gang om et års tid.
Og på en annen side av kloden fortsetter Toyota samtalene med Mazda om å levere hybrid-komponenter dit.
Lite er kjent om disse planene ennå, men japanske aviser antyder at Mazda ønsker seg biter nok til å kunne levere 100.000 hybrider hvert år. Dette tilsvarer ca. 10 prosent av Mazdas samlede salg, og er ca. en firedel av Toyotas hybrid-volum i fjor.
Det som imidlertid er helt klart, er at dersom dette blir en deal, vil det bli et skikkelig tilbakeslag for Ford. Selv om Ford har solgt unna en del av sine interesser i Mazda, er de to fremdeles tette samarbeidspartnere.
I dag bruker Mazda Fords komponenter i sin hybride Tribute, men det er sannsynlig at etterspørselen etter hybridbiler har overbevist Mazda om at nå må de handle raskt.
VI HAR KJØRT MAZDAS HYBRIDE TRIBUTE
Opprinnelig hadde de en omfattende hybridplan som skulle ta av i 2015. Sannsynligvis vil de tidligere i gang nå, og det er nok ikke Ford i stand til å hjelpe dem med.
Da Ford solgte unna 22 prosent i Mazda i fjor, kjøpte Denso en stor del av den pakka. Denso er en stor leverandør av komponentene til Toyotas hybridbiler, og vil også bli en stor Mazda-leverandør, dersom denne avtalen blir noe av.
Børsen tror den blir noe av. Da ryktene dukket opp i Nikkei, Japans største finansavis, steg Denso-aksjene med nesten 4 prosent.