-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Mini fra Lego
Det er ikke en slags omvendt Duplo vi snakker om – men en genuin modell av Mini, fremstilt av 1077 Lego-biter.
I fjor produserte Lego oppunder 50 milliarder klosser. Litt over fem millioner ble spyttet ut hver time.
Det høres da ut som en god forretning når det fortelles at den plasten de kjøper koster rundt en dollar per kg, men i foredlet klosse-fasong koster den rundt 75 dollar for samme vekt.
Glem butikken, la oss heller slå fast at en del av disse 50 milliarder klosser ble brukt til å bygge biler. Ganske bra biler også – vi har tidligere vist eksempler på hva man kan bruke disse firkantede fargerike plastklossene til.
LES: Unimog for de lekne
LES OGSÅ: Egentlig yrke: lastebilingeniør
Kanskje ble også noen av fjorårets brukt til å utvikle dagens Mini-modell, for det er jo opplagt at det ligger en del forarbeid under når de presenterer et byggesett som dette.
(Jeg er fremdeles ikke helt sikker på hva som er morsomt, være produktutvikler hos Lego eller for Kinderegg)
Denne gangen tok Lego-designerne utgangspunkt i den siste klassiske Mini Cooperen, bygget under BMW-herredømme i 2000.
Det betyr også at det er spesialfremstilt litt plastikk til akkurat denne modellen. Rutemønsteret på setene, grillen, de hvite stripene, karosserifargen – skikkelig British Racing Green (riktignok kan ingen definere hva dette egentlig er), de utvendige dørhengslene, lyktene, hjulene – det er ikke bare standardbiter her nei.
Alt som skal kunne åpnes kan åpnes, slik at man kan se inn på detaljene, (høyre)rattet, girspaken, håndbrekket, og den ferdigpakkede piknik kurven i bagasjerommet, komplett med rutete ullteppe. Og under panseret ser du fireren, montert på tvers.
Bilen måler 25 x 14 x 11 cm – fin display-størrelse og kommer i Legos Creator Expert-serie. Hva det betyr? At anbefalt alder for dem som skal utføre dette er 16+. Du har med andre ord fagfolks tunge anbefalinger å lene deg på dersom noen syns du begynner å bli barnslig.