-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Motor Forum Oslo AS:
Operativ Salgsleder Nybil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
Fremtiden tilhører alle
Opel har skiftet slagord igjen. Hadde de ikke mistet troen på det første de brukte, hadde ikke dette vært nødvendig.
Er det forresten noen som husker Opels forrige slagord?
Er det noen som husker slagord i det hele tatt? Både BMW, Mercedes og Audi har ganske kraftige one-liners – men de er ikke alltid enkle å komme på.
Opels opprinnelig var enkelt. Enkelt og genialt.
I 1968 begynte de med «Das Auto». Først i forbindelse med Kadetten, deretter for hele merket. Men så mistet de av en eller annen grunn motet og det hele feidet sakte ut.
I 1974 regnet Volkswagen med at Opel hadde mistet alle moralske og juridiske krav på uttrykket, så de begynte å kjøre hardt på Das Auto. I Martin Winkelkorns periode ble det ekstra forsterket, og det forble merkets slogan helt til for noen dager siden virker det som.
Men med litt omdømmeproblemer, for å si det mildt, gikk man inn på en ny kommunikasjonslinje ved årsskiftet 2015/16, og i dag ser du ikke Das Auto mer.
Hva du egentlig ser fra den kanten er jeg forresten ikke sikker på, men jeg vet i hvert fall at Opel har brukt noe så underlig som «Wir leben Autos» i mange år nå.
Så dukker det opp en melding fra Tina Müller – hun er Opels meget aktive og kreative markedsføringssjef. Nytt slagord: Die Zukunft gehört allen.
Og ikke bare det, sammen med dette oppsiktsvekkende utsagnet følger både et manifest, en ny Brand Credo og en ny 2Dlogo – og det hele tar skikkelig av med den nye Insignia kampanjen.
Det nye slagordet var selvfølgelig presentert på engelsk også: «The Future is Everyone’s» og det var da jeg begynte å bli bekymret for hva det skulle oversettes til på norsk.
«Fremtiden tilhører alle», er jo den greie oversettelsen fra tysk, men det måtte da kunne gå an å leke seg litt – mer i den engelske retningen. «Fremtiden (eller framtia?) er alles» eller alles’sin eller allesin?
Men nå ser jeg, godt gjemt bort på Opels norske hjemmeside at det blir den versjonen med at den tilhører alle.
Hvis du er virkelig interessert i hva de mener med det, har de laget en egen mikrohjemmeside her: http://www.opel.de/microapps/die-zukunft-gehoert-allen/
Selv syns jeg fremdeles Das Auto er helt genial – og sannsynligvis Opels største tap, noensinne.