-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
Bilia Norge AS:
Konserncontroller
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Axess Logistics AS:
Key Account Manager - Transport og Logistikk
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Stjørdal:
Servicemarkedssjef
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Bilia Norge AS:
Takstmann, BMW Skøyen
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilmekaniker og PKK kontrollør
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Slutt på gratis bruk av Teslas hurtigladere
Til nå har det vært gratis å lade på Teslas superhurtigladere. Men i 2017 blir det slutt på gratis strøm for nye eiere.
Goder som er for gode til å være sanne blir gjerne det etter noen tid. Sånn er det også for Tesla. For i fire år har ubegrenset bruk av Teslas hurtigladere vært inkludert eller kunne kjøpes med i bilprisen.
Og sånn vil det fortsatt være for dem som allerede eier en Tesla, eller bestiller ny før 1. januar og får den levert før 1. april neste år. For alle andre innføres brukerbetaling på hurtigladestasjonene.
Så langt er det 734 av dem i verden (med 4605 ladepunkter). 26 av ladestasjonene befinner seg i Norge og 20 i Sverige.
De første signalene om brukerbetaling slapp Tesla-sjef Elon Musk på et aksjonærmøte i mai da han fortalte at eiere av kommende Model 3 må regne med å betale for å benytte superhurtigladerne.
Med alle Tesla-modeller som omfattes av brukerbetaling følger likevel årlig ladetid som rekker til cirka 1600 kilometers kjøring (1000 miles).
Hvordan betalingen for strøm utover dette skal skje har Tesla så langt ikke sagt noe om. Derimot har Tesla sagt at å lade bilen skal koste mindre enn å fylle drivstoff til samme kjørelengde.