-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Slutt på gratis bruk av Teslas hurtigladere
Til nå har det vært gratis å lade på Teslas superhurtigladere. Men i 2017 blir det slutt på gratis strøm for nye eiere.

Goder som er for gode til å være sanne blir gjerne det etter noen tid. Sånn er det også for Tesla. For i fire år har ubegrenset bruk av Teslas hurtigladere vært inkludert eller kunne kjøpes med i bilprisen.
Og sånn vil det fortsatt være for dem som allerede eier en Tesla, eller bestiller ny før 1. januar og får den levert før 1. april neste år. For alle andre innføres brukerbetaling på hurtigladestasjonene.
Så langt er det 734 av dem i verden (med 4605 ladepunkter). 26 av ladestasjonene befinner seg i Norge og 20 i Sverige.
De første signalene om brukerbetaling slapp Tesla-sjef Elon Musk på et aksjonærmøte i mai da han fortalte at eiere av kommende Model 3 må regne med å betale for å benytte superhurtigladerne.
Med alle Tesla-modeller som omfattes av brukerbetaling følger likevel årlig ladetid som rekker til cirka 1600 kilometers kjøring (1000 miles).
Hvordan betalingen for strøm utover dette skal skje har Tesla så langt ikke sagt noe om. Derimot har Tesla sagt at å lade bilen skal koste mindre enn å fylle drivstoff til samme kjørelengde.