-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Bra for Daimler, Hva for Chrysler?
Ikke akkurat kjempestemning blant amerikanske aksjonærer som var til stede på DaimlerChryslers generalforsamling i Berlin i dag (onsdag). Og ikke nødvendigvis fordi de ikke liker øl og pølser.

Utbyttet pr. aksje, på 2,25 dollars er mer enn nok til å få tyske aksjonærer til å juble, større utbytte finner du ikke i Tyskland. Men de amerikanske aksjonærene har vent seg til økende utbytter hele det siste ti-året, og nå har den utviklingen stoppet helt opp siden midten av 1997. Tyskerne er tradisjonelt kjipe på aksjeutbytte, det er en helt annen holdning til aksjonær-belønning der enn i USA.
Problemet med en slik holdning er imidlertid at Mercedes-drømmen om et globalt selskap som kan hente kapital fra hele verden, da blir litt vanskelig å oppfylle.
For amerikanske aksjonærer er egentlig valget enkelt. De kan selge og kjøpe Ford isteden. Der får aksjonærene i år nye aksjer, del i en stor pakke ekstraordinær utbetaling, og aksjer i Visteon, når det nå endelig skal selges fra moderen. Eller de kan kjøpe i GM, der det for det første er økende kurs på grunn av Hughes-spekulasjoner, samtidig som aksjonærene også har interesser i både Delphi og Raytheon, som også betaler utbytte.
Da er det liten trøst for amerikanerne at DaimlerChrysler betaler det høyeste utbyttet av noe tysk selskap. Samtidig som euroen er såpass sterk mot dollaren gjør de amerikanske aksjonærene kanskje lurest i å ta ut utbyttet nå som de allikevel er i Tyskland, og kjøpe pølser og øl for alle pengene.
Av Jon Winding-Sørensen – Bilnorge.no