-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Hino blir mer Toyota
Japansk lastebilindustri er inne i en strukturforandring for tiden. Volvo har gitt opp å finne en plattform hos Mitsubishi, i stedet blir det et Mercedes/Fuso partnerskap. Volvo står for tiden adskillig nærmere Nissan Diesel. Og nå fester Toyota grepet rundt Hino.

Toyota gjorde det klart at grunnen til at de går inn som majoritets-eier er at de vil forberede Hino på å møte en global konkurranse-situasjon, og at de dermed i større grad kan være med på å lappe sammen regnskapet til lastebilfabrikken. Utviklingen er allerede på riktig vei, fra et tap på 21,8 milliarder yen i forrige forretningsår (slutt i utgangen av mars), regner de med rundt 10 minus milliarder for det siste.
For Toyota går det antagelig ikke raskt nok, de liker ikke datterselskap som ikke tjener penger, så en av Toyotas visepresidenter vil bli satt inn som ny president hos Hino ved generalforsamlingen i juni.
På spørsmål om det nå var mer eller mindre sannsynlig at Hino ville knytte seg til en utenlandsk lastebilprodusent, gikk svaret i retning av: Vi vil fremdeles kunne velge fritt om vi vil inngå allianser. Vi er ikke avhengige av å være uavhengige. Men det betyr ikke at vi har noe nytt å fortelle.
En mulig allianse kan være Isuzu. Toyota og GM har gode forbindelser fra før, og skakkjørte Isuzu kunne ha godt av en sterk strategisk partner som forstod dem. GM ble ganske muggen da det plutselig ble kjent at i stedet for å tape 19 milliarder yen i siste regnskapsår, vil tapet bli 67 milliarder, mer enn tre ganger så høyt.