-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Takserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
BMW M2
Oppgraderer den mest kjøreglade
En god del BMW-entusiaster av den gamle skolen synes M3 har vokst seg for stor og komfortabel. Da er M2 et godt alternativ – nå kommer den i oppgradert utgave.
Oppskriften er den samme som tidligere med twin turbo rekkesekser og bakhjulsdrift, og du kan sågar få den med manuell girkasse. Dobbel clutch automat er standard og det mest effektive valget, men om du insisterer får du den også med manuell sekstrinns kasse.
Mer pulver
Den oppgraderte drivlinjen fremhever den lineære kraftleveringen som er et kjennetegn for M-modellene. 3,0-liters motoren har 20 ekstra hestekrefter, noe som gir en total effekt på 480 hk.
Maksimalt dreiemoment er tilgjengelig over et bredt turtallsområde, mellom 2650 og 6130 omdreininger, med et toppdreiemoment på 550 Nm for den valgfrie sekstrinns manuelle girkassen. Når kraften overføres via den standard åttetrinns M Steptronic-girkassen med Drivelogic, øker tallet til 600 Nm.
Uansett hvilken variant du velger, gir den økte motoreffekten en reduksjon på 0,1 sekunder i akselerasjonen fra 0 til 100 km/t. Nye BMW M2 gjør sprinten på 4,0 sekunder med standardgirkassen og 4,2 sekunder med den valgfrie sekstrinns manuelle girkassen.
Kraftøkningen gjør seg også merkbar i sprinten fra 0 til 200 km/t som nå gjøres unna på 12,9 sekunder med M Steptronic-girkasse, en forbedring på 0,6 sekunder. Toppfarten er 250 km/t, men kan økes til 285 km/t med det valgfrie M Driver's Package.
Nye detaljer og farger
Nye BMW M2 får et utvidet utvalg av eksteriørfarger samt lettmetallfelger med ny design. Kunder kan velge blant tre standardlakk-farger, fem metallic-nyanser og seks BMW Individual-lakkeringer.
M-lettmetallfelger i dobbel-eikers design med en Jet Black-finish er standard. Dimensjonene er 19 tommer på forakselen og 20 tommer på bakakselen. Et nytt tilvalg er M-lettmetallfelger i dobbel-eikers design og med samme dimensjoner, men i fargen Silver. Disse kan kombineres med racingdekk med M Race Track-pakken.
Rattet har ny design som ifølge BMW gir et løft til hele interiøret. Det standardmonterte M-skinnrattet har nå en flat underkant og presist modifiserte eiker. Et M Alcantara-ratt er også tilgjengelig som tilvalg i samme design.
Nytt operativsystem
Det M-spesifikke innholdet i BMW Curved Display og det valgfrie BMW Head-Up Displayet fremhever bilens sportslige gener. Den heldigitale skjermgruppen består av en 12,3-tommers informasjonsdisplay og en 14,9-tommers kontrollskjerm basert på BMW Operating System 8.5.
Norske priser for nye BMW M2 starter fra 1.303.000 kroner, og de første bilene ventes til landet etter sommeren.