-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Trippelturbo for ny M3
Det er minst et år til den kommer på markedet, men BMW er allerede godt i gang med testingen av neste generasjon M3.
BMW går skrittvis ved lanseringen av nye modeller. Nå som vi har fått de første eksemplarene av nye 3-serie sedan til Norge, står stasjonsvognen for tur. Den skal avdukes i Genève til uka.
Og så vil de andre karosseriformene, coupé og cabriolet, komme suksessivt, men trolig under den nye betegnelsen BMW 4-serie. I så fall blir nok toppmodellene døpt M4 i stedet for M3.
Dermed kan modellen våre spionfotografer har fanget inn her, sedanen, være den eneste modellen som bærer det stolte M3-navnet videre. Hvis da ikke BMW bestemmer seg for å lage en M3 stasjonsvogn for første gang.
Sluker mindre, yter mer
Selvsagt er det fokus på forbruk og ytelser, også i BMWs M-modeller. Mens BMW ved forrige generasjonsskifte gikk opp fra seks sylindre i rekke til åtte i V-form, går de nå tilbake til den originale oppskriften med seks igjen.
Trolig vil de anvende en 3,3-liters rekkesekser med tre turboer som pumper ut rundt 450 hester og har et dreiemoment på drøye 500 Nm over et stort register.
Vi blir heller ikke overrasket om forbruk og utslipp reduseres til under literen på mila – det betyr i så fall et kutt på opp mot 20 prosent fra dagens.
Aerodynamikk, stilige detaljer, fete hjul og grom låt er alltid en del av M-oppskriften. Og folkene hos M Sport gjør nok også sitt ytterste for å spare noen gram her og der.
Om et år vet vi nok mer om 3- og 4-serie, men i første runde kan vi se frem til ny stasjonsvogn neste uke.