-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer

Etter 40 års dvale
Triumph kommer tilbake – og den er ikke kinesisk!
Et britisk designfirma som ingen har hørt om kommer med en bil som har et navn som er så gammelt at nesten ingen har hørt om det heller. Men bak og under det hele er det noe veldig BMW.
Triumph TR25 heter den ekstremt moderne elektrisk en-seters sportsbilen, bygget av et designfirma som heter Makkina og visstnok ligger i London og visstnok er 25 år gammelt.
Men sorry, jeg har aldri hørt om hverken dem eller sjefen, Michael Ani. Og jeg kan heller ikke gi noen god forklaring på hvorfor de gjør dette.
Det er 40 år siden Triumph-navnet ble brukt på bil sist. Selskapet ble stiftet i 1885, men det er riktignok 100 år siden de bygde sin første bil, så det er kanskje det som skal feires? Og dessuten snakker Makkina om den gamle TR2 som satte noen puslete fartsrekorder på en motorvei i Belgia i 1953 – så det er jo et slags jubileum også.
Men hvorfor gjør de det?
Velsignet av BMW
Hvorfor ikke SAIC hvis noen skulle gjør noe? Det var jo de som ble siste eier av MG etter at en annen kineser kjøpte dem, og der var også Triumph så nær på å bli handlet at SAIC åpenbart ikke har glemt det. I hvert fall heter topp-trim-nivået i fine MG-er Triumph.

Men det ble BMW som beholdt Triumph-navnet, og de har åpenbart heller ikke tenkt å gjøre noe med det, så da Makkina kom og sa de ville hedre det gamle minnet og gjerne ville bruke en i3S til formålet, sa BMW faktisk ja.
Så det vi har her er et ganske kjapt, og ganske smart, karosseri bygget oppå en i3, med samme mål, men sikkert lettere, og med samme drivlinje: 184 hesters motor og en batteripakke på 42,2 kWt. Mens i3 bruker 6,9 sekunder til 100 og stopper på 160 km/t, klarer TR 25 det på 5,2 sekunder og 185 km/t.
Lav vekt og litt strømlinjer gjør åpenbart susen.
Minimalisme
Dessuten er bilen så mager du kan få den: ratt, noen pedaler og ett sete – dett er dett.
Fra før av har denne bilen et lavt tyngdepunkt, men Makkina har gjort en rekke endringer på chassiset, forteller de. Bilen er senket, geometrien er endret, større hjul som da gir plass til større bremser. Og et sett ganske kompetente P Zero-dekk.
Det hele endte på fire meter i lengden, og en meter høy – 50 cm lavere enn BMW-en.
Makkina kaller Triumph «et utrolig viktig navn i bilhistorien» – hvilket kanskje er å ta i litt. Men åpenbart viktig nok til at de brukte et år på å utvikle prosjektet som de så fikk bygget i Tyskland.
Om de skal ut og sette rekorder, de også, er det ikke sagt noe om, men det er i hvert fall ikke snakk om å produsere bilen.