-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Tekniske data
Tre og fire stjerner
Tre stjerner, på vippet til fire, ble resultatet da Omega ble NCAP-crashtestet i 1998. Bilen hadde to kollisjonsputer. Frontsmellen gikk bra, med liten skadefare for hode, bryst og knær, større fare for førerens føtter og ankler. Ved sidesmellen oppsto fare for brystregionen på grunn av harde detaljer ved midtstolpen. I en senere test da den hadde fått sideputer i tillegg (i Norge fra 1997) oppnådde den fire stjerner. Omegas støtfanger var forholdsvis snill mot fotgjengere. ABS og beltestrammere var standardutstyr fra starten i 1994.
Omega 1994
Motor: 2.0/136 hk: Dreiemoment 185 Nm/4000 omdr. Toppfart: 210 km/t. 0-100 km/t: 11,0 sek. Snittforbruk: 0,93 liter/mil.
2.5 V6/170 hk: 227 Nm/3200 omdr. 223 km/t. 9,5 sek. 1,17 liter.
3.0 V6/210 hk: 270 Nm/3600 omdr. 240 km/t. 8,8 sek. 1,20 liter.
2.5 TD diesel/131 hk: 250 Nm/2200 omdr. 200 km/t. 12,0 sek. 0,80 liter.
Lengde/bredde/høyde: 479/179/146 cm. St.vogn: 482/179/151 cm.
Akselavstand: 273 cm.
Bagasjevolum: 530 liter. St.vogn: 540-1800 l.
Vekt: 1460-1680 kg.
Fra år til år
1994: Omega B lanseres som sedan og stasj.vogn.
1997: Sidekollisjonsputer.
1998: 2.0 DTI diesel/100 hk: 205 Nm/1600 omdr. 186 km/t. 15,0 sek. 0,66 liter.
2000: 2.2/144 hk: 205 nm/4000 omdr. 210 km/t. 10,5 sek. 0,94 liter. 2.0 bensin utgår.
2001: Ansiktsløftning med ny front og hekk og endret interiør.
2.2 DTI diesel/120 hk: 280 Nm/1600 omdr. 195 km/t. 12,5 sek. 0,71 liter.
2.6 V6/177 hk: 240 Nm/3400 omdr. 229 km/t. 9,5 sek. 1,06 liter.
3.2 V6/218 hk (ikke i Norge): 290 Nm/3400 omdr. 240 km/t. 9,0 sek. 1,18 liter.
2002: 2.5 DTI/150 hk: 208 km/t. 10,5 sek. 0,76 liter.