-
Bilskadereparatør
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Mekaniker
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Dal
-
Bilberger
REDGO Norway AS avd Oslo
-
Bilansvarlig
Bertel O. Steen Lørenskog
-
Kunderådgiver
Toyota Østfold AS
-
Salgskonsulent Næring
Toyota Romerike AS
-
Salgskonsulent
Porsche Center Son AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Mastemyr
-
Innkjøpsansvarlig
Motor Part AS
-
Bilmekaniker
Sør Caravan AS
-
Mekaniker/tekniker
Birger N. Haug AS avd Asker og Bærum
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Gardermoen
-
Oppretter
Volmax
-
Bruktbilselger
Bertel O. Steen Vestfold AS
-
Næringsselger
RøhneSelmer AS
-
Digital innkjøper
Autoproff Norge AS
-
Digital selger
Autoproff Norge AS
-
Senterleder
NAF senter Stavanger
-
Mekaniker
Birger N. Haug Oslo
-
Teamleder
Birger N. Haug Oslo
-
Takstmann
AutoIn bilskadesenter AS
-
Sales Specialist
Axalta Coating Systems Norway AS
Ny Cayenne GTS med V8
Porsche lanserer en ny generasjon av sine mest sportslige Cayenne-utgaver – nå med retur av V8-motorer.
Cayenne GTS og Cayenne GTS Coupé er entusiast-versjonene av Porsches store SUV. Kundene i dette segmentet er ekstremt opptatt av hva som sitter under panseret, og Porsche har tydeligvis lyttet til dem når de nå relanserer V8-motorer i disse modellene.
Mens forrige utgave hadde en 3,6-liters bi-turbo V6 er det en fireliters bi-turbo V8 som nå er plassert under panseret.
Motoren yter 460 hestekrefter (en økning på 20) og har et maks dreiemoment på 620 Newtonmeter (også 20 Nm mer enn forgjengeren).
Med Sport Chrono-pakke gjør de store SUV-ene null til hundre på 4,5 sekunder, mens den potensielle toppfarten er 270 km/t. Det betyr seks tideler raskere akselerasjon enn forgjengeren mens toppfarten er økt med åtte kilometer i timen.
For å glede entusiastenes ører er bilene utstyrt med spesielt konfigurert sportseksosanlegg. Standard eksosanlegget har to enderør på hver side, og Porsche lover en «rik, sporty lyd med unik karakter».
En eksklusiv høyfrekvent sportseksos med to sentralt plasserte ovale enderør er et nytt tilbud fra Porsche.
Dette tilbys i første omgang eksklusivt til Cayenne GTS Coupé, men skal i fremtiden også tilbys til Cayenne Turbo Coupé – i begge tilfeller i kombinasjon med lettvekts sportspakken.
Standard chassis med stålfjærer i GTS-modellene er senket med 20 mm og kombinert med aktivt hjuloppheng (PASM) og Torque Vectoring Plus.
Stoppegenskapene er selvsagt viktige i biler som dette, og standardskivene er 390 x 38 mm foran og 358 x 28 mm bak, selvsagt med røde calipere.
Så fins det selvsagt mulighet for keramiske bremser og luftfjæring for den som ønsker enda mer ekstreme egenskaper.
Sport Design-pakken er også standard i GTS-utgavene, noe som inkluderer en rekke eksteriørdetaljer i sort, blant annet 21-tommers felger i sort høyglans.
LED hoved- og baklyktene har mørktonet glass, fremre luftinntak, vindusrammer, sportseksos og modellbetegnelse er også utført i sort.
Innendørs fremheves det sportslige uttrykk gjennom bruk av Alcantara i tak, på seter, armlener og dørpaneler, samt mørktonet, børstet aluminium i dekoren. Sportssetene er eksklusive for GTS-modellene med ekstrem sidestøtte.
Porsche Cayenne GTS-modellene er bestillingsklare nå og vil være på plass hos forhandlere i juli. Ifølge OFV er det registrert 109 nye Cayenne hittil i år – 107 av dem er ladbare hybrider, så GTS-modellene vil neppe gjøre det store utslaget på statistikkene.