-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Lakkleder/lakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Møller Bil Hamar:
Nybilselger
-
Møller Bil Hamar:
Salgstrainee/Juniorselger
-
Møller Bil Oslo Vest:
Bilmekaniker
-
Harald A. Møller AS:
Teknisk instruktør
-
Enger & Hedlund AS:
Key Account Manager
-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Muskelbil-farvel til fanfarer
Alt har en ende, og neste år stopper produksjonen av muskelbilene Dodge Challenger og Charger. Det skjer ikke uten en fargesprakende finale.
2023-modellene av Challenger og Charger blir de siste med forbrenningsmotor, og som takk for tjenesten gjennom mange år frister Dodge med flere nye varianter og fyrrige lakkfarger.
Totalt skal det tilbys syv nye spesialutgaver av 2023-modellene – uten at produsenten så langt har avslørt detaljene. Potensielle kunder oppfordres til å sjekke DodgeGarage.com for å finne ut hvilke varianter som er tilgjengelige.
En av de syv modellene skal avdukes på høstens Sema show i Las Vegas, og det eneste produsenten sier om denne er at den «vil gjøre Brampton virkelig stolte».
Brampton er Stellantis-fabrikken i Ontario som bygger Challenger og Charger, og hva som skal bygges der når muskelbilene tas av samlebåndet, er foreløpig hemmelig.
I tillegg til spesialmodellene skal Charger og Challenger tilbys i flere spesialfarger med betegnelser som Plum Crazy Purple, Sublime Green og B5 Blue – alle utstyrt med en plakett med inskripsjonen «Last Call» under panseret.
En SRT Jailbrak-pakke skal tilbys til Hellcat-utgavene, og med denne kan kundene skreddersy detaljer som lakkfarge, fartsstriper og dekaler, setebelter, felger, enderør, spoilere og interiørtrim.
Charger har vært på markedet siden 2005 mens Challenger kom i 2007. Gjennom årene har modellene blitt oppdatert, men de har aldri gjennomgått et komplett generasjonsskifte.
Stellantis har annonsert at erstatningene for de to muskelbilene blir elbiler basert på en ny plattform med enten bak- eller firehjulsdrift. Men om betegnelsene vil leve videre vet vi foreløpig ikke.
Etterlengtet cabriolet
Noen åpen versjon av Challenger har ikke eksistert siden 1971, og Dodge vil heller ikke tilby en slik modell.
Men nå har amerikanske Dodge-forhandlere tatt skjeen i egen hånd slik at de kan tilby en slik modell i samarbeid med det Florida-baserte seksapet Drop Top Custom.
Selv om spesialutgavene ikke er bygget på Stellantis-fabrikken er de approbert av Dodge slik at garantien blir som en vanlig bil.
Drop Top Customs legger inn strukturelle forsterkninger i karosseriet og monterer en polstret kalesje med glassrute og hydraulisk åpning/lukking. For jobben tar de 25.999 dollar – pluss prisen av en Challenger som starter på like over $30.000.
Florida-selskapet har 46 års erfaring og har spesialisert seg på å gjøre lukkede biler om til cabrioleter.