-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
Bilia Norge AS:
Konserncontroller
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Axess Logistics AS:
Key Account Manager - Transport og Logistikk
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Stjørdal:
Servicemarkedssjef
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilmekaniker og PKK kontrollør
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Cherys lille maur
På jakt etter billig elbil? Her er en
Lavt elbilsalg mens kundene venter på små elbiler som de virkelig kan ha råd til, leser vi ofte for tiden. Her er et eksempel.
Chery, en ganske stor kinesisk bilprodusent, har lenge hatt en minibil på sitt program: Little Ant.
Nå er den batterielektriske utgaven av den kommet i ny versjon – New Edition heter den for sikkerhets skyld – til priser som tilsvarer mellom 10.600 og 11.300 dollar.
Versjonen debuterte den 28. oktober. 14 dager etter ble fabrikknye versjoner tilbudt på china-crunch.com til priser fra $ 9.590.
Den modellen de tilbyr heter Charme i tillegg til Little Ant og er, leser vi, en kompakt, tredørs minibil som måler 320 x 167 x 155 cm på en 2,15 meter lang akselavstand.
Interiøret beholder samme fargeskjema som eksteriøret og inkluderer en 10,4 tommers berøringsskjerm med portrett-format. For de av dere som ikke er tilhengere av touch screens – beroliges vi med – finnes det to store kontroll-justeringshjul.
«Konebil»
Dashbordet er også forsynt med to store koppeholdere, perfekte for Starbucks kaffe.
Bilen er spesielt tilpasset kvinnelige kunder, leser vi videre, og Charme kommer med enten Romance- eller Rococo-trim nivå.
I motsetning til andre produsenter som bare legger til noen forsøk på kvinnelige detaljer ble denne bilen spesielt designet for kvinner, påstås det – «noe som er åpenbart både når det gjelder feminine navn og fargevalg».
Bilen, som er en batterielektrisk utgave av den opprinnelige Small Ant som debuterte i 2017, har fremdeles det samme utseendet, men byr på både Charm Rosa og Phantom Purpur farger, begge med hvitt tak og hvite A stolper.
To styrkegrader
Konkret, og til den lave prisen, tilbyr nettstedet 29 kW motor til forhjulene, med et batteri på 24 kWt som skal kunne holde til 305 km (kinesisk syklus).
Det finnes også en 56 kW versjon med 40,3 kWt batteri og litt over 400 km.
Listen over førerstøttesystemer er imponerende. Du finner også WeChat om bord, muligheter for trådløs lading, Bluetooth og fjernkontroll. Dessuten tilbyr China-crunch seg å utstyre bilene med ditt private varemerke – eller hva du måtte ønske av private-label stash.
Jeg lover ikke at denne bilen vil går rett gjennom en europeisk godkjenning, men den antyder litt om hvor langt ned man kan gå for å få tak i noe brukbart, billig batterielektrisk.
Selv om jeg tror ikke akkurat det er slike biler Volkswagen tar sikte på å konkurrere med når de endelig får ut fingeren og igjen begynner å konsentrere seg om biler som møter det løftet som ligger i firmanavnet.