-
Motor Forum Oslo AS:
Operativ Salgsleder Nybil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
Den råeste Corvetten
Chevrolet lanserer en ny toppmodell i Corvette-familien. Med 765 hester er ZR1 den råeste de har tilbudt noensinne.
– Jeg har aldri kjørt en Corvette som denne før, og det har heller ingen andre, sa Mark Reuss, visepresident hos Chevrolet da han avduket den nye bilen i Dubai søndag. – Den er en vekker for alle superbiler rundt i verden om at ZR1 er tilbake på arenaen.
Den eksklusive kompressormatede LT5 V8-motoren med et slagvolum på 6,2 liter yter 765 hestekrefter og har et dreiemoment på 969 Newtonmeter. Den har en toppfart på nærmere 340 km/t og gjør sprinten til hundre på rundt tre sekunder.
Corvette ZR1 kan leveres med to alternative aero-pakker med downforce på opptil 430 kg.
7-trinns manuell girkasse er standard, men for første gang tilbys også ZR1 med en 8-trinns automat med paddle shift.
Les om: Callaways annerledes Corvette
Timer i vindtunnel har gitt mer effektiv aerodynamikk enn på noen tidligere Corvette. Store luftinntak i fronten sørger for tilstrekkelig kjøling til motor og bremser mens et scoop på panseret slipper ut varmluft fra intercooleren.
ZR1 skal tilbys med to alternative aeropakker – en standard Low Wing som gir høyest toppfart samtidig som den genererer 70 prosent mer downforce enn i en standard Z06, samt en High Wing som gir maksimalt marktrykk når man skal oppnå de beste tidene på bane.
Den justerbare høye vingen inngår i en ZTK Performance Pack som også inkluderer frontsplitter med elementer i karbonfiber, Michelin Pilot Sport Cup 2-dekk og et fintunet chassis med Magnetic Ride Control-tuning for maksimalt grep i kurver.
Dekkdimensjonen er 285/30 ZR19 foran og 335/25 ZR20 bak og bilen har en totalvekt på 1598 kg.
Les også: Ny pers på Ringen
Ved lanseringen ble det også vist en Sebring Orange Design-pakke med oransje calipere, spesiell dekor i eksteriør og interiør inkludert oransje setebelter, samt interiørtrim i bronsefarget aluminium.
Nye Corvette ZR1 kommer i salg våren 2018 som 2019-modell, og den har til hensikt å utfordre superbiler fra verdens mest prestisjefulle produsenter. Sannsynligvis til en pris få kan matche.