-
Bilkonsulent/Plassjef
Autoringen Bergen AS
-
Takstansvarlig / Skadekoordinator
Møller Bil Romerike AS
-
Mekaniker
Bertel O. Steen Jessheim AS
-
Mercedes-Benz mekaniker
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
Pacifica: Chryslers nye minivan
Chrysler tenker nytt om både konseptet og navnet når Chrysler Town & Country nå redesignes og skifter navn til Pacifica.
Det er nå 32 år siden Chrysler sjokkerte verden med Voyager. Mitsubishi hadde året før lansert Space Wagon og Renault var klar til å lansere Espace.
Tre produsenter fra tre ulike verdensdeler redefinerte begrepet van ved å bygge personbilliknende komfort og kjøregenskaper inn i dem.
For Chrysler ble Voyager og suksessen som fulgte med bilen også selskapets redning i en hardt presset tid.
På bilmessen i Detroit står 2017-utgaven av bilen som nå ser mer ut som en moderne crossover enn våre foreldres minivan.
Ikke bare endres utseendet radikalt for den 5,17 meter lange bilen som går fra å være en 2+3+2-seter til 2+3+3-seter, men støvet børstes også av navnet Pacifica som var navnet på en variant av bilen fram til 2008.
Ikke like pop
– Minivan er fortsatt det beste verktøyet, sa Tim Kuniskis under messeåpningen, og la til at SUV-er og crossover naturligvis er storartede biler, men de er ikke det beste verktøyet for familier som effektivt trenger å transportere mennesker og bagasje.
– Det er grunnen til at minivan fortsatt eksisterer, konkluderte Kuniskis. Så skyvedørene bak beholdes.
Men mange valgmuligheter gjør at færre amerikanere nå kjøper minivan. I 1995 sto minivanene for 8,4 prosent av bilsalget i USA, i fjor var det krympet til 2,9 prosent.
Så selv om den nye bilen har identisk lengde med modellen som erstattes, pakkes den med bedre innvendig plass og inntil åtte sitteplasser.
Smartere
Stow’n Go seteløsningen gjør det enda enklere enn tidligere å pakke bort både andre og tredje seterad for å maksimere bagasjeplassen. Midtre seterekke er dessuten konstruert slik at et fastmontert barnesete ikke hindrer adgang til de bakre setene.
Kuniskis lover også en hybrid av Pacifica med elektrisk rekkevidde på rundt 50 km. I standardutgave yter Pacifica 287 hk tatt ut av en 3,6-liters V6-motor.
Takket være sterk salgsvekst for Jeep solgte Fiat Chrysler Automobiles 2,26 millioner biler i USA i fjor (+7,2 %)