-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Citroën DS er tilbake
Ny logo. Ny corporate identity. Ny bilfamilie som skal hete DS! Tenker ikke Citroën krise?
Det vi visste var at Citroën skulle presentere sine nye corporate farger og sin nye logo. Men allerede ved Paris-utstillingstider, hadde vi vel egentlig avslørt akkurat det. En varm gråtone og en nesten like rød rødfarge som før, og en logo som ser ut som den har smeltet i solen, og med Citroën-navnet i ny font.
Les våre observasjoner fra Paris her
Men for riktig å demonstrere at her mente de alvor, presenterte de samtidig en ny konseptbil som heter DS Inside, og de fortalte at neste år kommer en ny modell som skal hete DS3, og deretter kommer DS4 og DS5.
Bilen fikk vi ikke sett mye av, den ble vist i korte glimt hvert kvarter. Det er lenge siden jeg har vært så nær at noe ble stormet av 200 rasende fotografer. Det ble nesten mytteri!
Det umiddelbare inntrykket var et litt uheldig resultat av at en Mini og en C5 har hatt seg. Jeg har imidlertid et visst håp om at inntrykket bedrer seg når jeg får jobbet litt mere med den.
Reinvent
Men Citroën skal ikke rote for meget med DS-navnet, det er fremdeles mange av oss som tar den mer enn 50 år gamle modellen på alvor.
Under hele denne operasjonen ligger at Citroën skal bygge opp et nytt forhold både til kunder og til eget distribusjonsapparat. Fabrikken sier at de reinverterer seg selv - finner seg selv opp på nytt.
Det høres umiddelbart ganske voldsomt ut, og alle forhandlerne vil umiddelbart reagere og si at dette er dyrt og i disse dager har de ikke penger å bruke på slikt. Men Citroën virker ganske tålmodige, tre år kan det i hvert fall få ta og gjenoppfinne seg selv.
Det kommer nok mer om denne bilen når inntrykkene fra dagens kamp på barrikadene demper seg litt.