-
BilXtra Skøyen as avd Drammen:
Faglært Bilmekaniker
-
Billakkspesialisten AS:
Salgsrepresentant / Tekniker
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Remarketing & Fleet
-
Hyundai Motor Norway:
Fleet Manager
-
Møller Bil AS:
Forhandlerutvikler
-
Berg Auto AS:
PKK-kontrollør i Bærum
-
Birger N. Haug:
Servicemarkedsdirektør
-
Motor Forum AS, Asker & Bærum:
Daglig leder
-
Møller Bil Bruktbilsenter Bergen:
Salgssjef bruktbil
-
Subaru Norge AS:
Teknisk leder - Subaru Norge AS
-
Norwegian Mobility Group AS:
Markedsansvarlig
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Mazda Motor Norge:
Servicemarkedsspesialist
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Takserer
-
Møller Bil Haugesund:
PKK-kontrollør
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Bergen:
Bilskadereparatør, bilmekaniker, billakkerer
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Norwegian Mobility Group AS:
Produktsjef
-
Toyota Haugesund AS:
Verkstedsleder
-
Birger N. Haug Oslo:
Nybilselger
-
Toyota Bilia AS:
Salgssjef
-
Continental Dekk Norge AS:
Key Account Manager
-
Mitt dekkhotell Røa AS:
Kundemottaker
-
Bertel O. Steen Innlandet AS, Lillehammer:
Bilmekaniker
-
Bolest AS:
Servicetekniker
-
Team Verksted AS:
Lakkerer
-
Automateriell AS:
Servicetekniker i Oslo - Oslo Nord og Østfold
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Daglig leder
-
RSA BIL Oslo:
Selger nybil BYD
-
Birger N. Haug AS:
Teamleder mekanisk verksted
-
Gundersen Bilservice A/S:
Biloppretter/ Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Proffmarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef - Ryen
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Fornebu
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Ryen
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Porsche Center Gardermoen:
Servicerådgiver
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Citroën DS er tilbake
Ny logo. Ny corporate identity. Ny bilfamilie som skal hete DS! Tenker ikke Citroën krise?
Det vi visste var at Citroën skulle presentere sine nye corporate farger og sin nye logo. Men allerede ved Paris-utstillingstider, hadde vi vel egentlig avslørt akkurat det. En varm gråtone og en nesten like rød rødfarge som før, og en logo som ser ut som den har smeltet i solen, og med Citroën-navnet i ny font.
Les våre observasjoner fra Paris her
Men for riktig å demonstrere at her mente de alvor, presenterte de samtidig en ny konseptbil som heter DS Inside, og de fortalte at neste år kommer en ny modell som skal hete DS3, og deretter kommer DS4 og DS5.
Bilen fikk vi ikke sett mye av, den ble vist i korte glimt hvert kvarter. Det er lenge siden jeg har vært så nær at noe ble stormet av 200 rasende fotografer. Det ble nesten mytteri!
Det umiddelbare inntrykket var et litt uheldig resultat av at en Mini og en C5 har hatt seg. Jeg har imidlertid et visst håp om at inntrykket bedrer seg når jeg får jobbet litt mere med den.
Reinvent
Men Citroën skal ikke rote for meget med DS-navnet, det er fremdeles mange av oss som tar den mer enn 50 år gamle modellen på alvor.
Under hele denne operasjonen ligger at Citroën skal bygge opp et nytt forhold både til kunder og til eget distribusjonsapparat. Fabrikken sier at de reinverterer seg selv - finner seg selv opp på nytt.
Det høres umiddelbart ganske voldsomt ut, og alle forhandlerne vil umiddelbart reagere og si at dette er dyrt og i disse dager har de ikke penger å bruke på slikt. Men Citroën virker ganske tålmodige, tre år kan det i hvert fall få ta og gjenoppfinne seg selv.
Det kommer nok mer om denne bilen når inntrykkene fra dagens kamp på barrikadene demper seg litt.