-
Hedin Performance Cars:
Servicemarkedsleder
-
Hedin Performance Cars:
Servicerådgiver
-
Hedin Performance Cars:
Delelagerekspeditør
-
Møller Bil Ensjø - Møller Bil Etterstad:
Bilmekanikere og fagteknikere
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Fagtekniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Bilglassmontør
-
Møller Bil AS:
Bruktbilselger
-
Namdal Bilskade AS:
Skaderådgiver og bilskadereparatør
-
NAF Senter Bergen:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Trondheim:
Nyttekjøretøyselger
-
RSA BIL Trondheim:
Selger nybil BYD
-
Bauda AS:
Daglig leder
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Team Verksted AS:
Varebilmekaniker og lastebilmekaniker
-
Tyretrust Norge AS:
Key Account Manager -Salgsansvarlig
-
Bilia Norge:
Bruktbilsjef, Hamar
-
Carstore:
Junior innkjøper
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Selger Mercedes-Benz nyttekjøretøy
-
Harald A. Møller AS:
Teknisk instruktør
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produkt og Handover Spesialist
-
Lexus Fredrikstad:
Salgskonsulent
-
MAN Truck & Bus:
Salgskonsulent Trucks
-
MAN Truck & Bus:
Key Account Manager
-
Motortechnik:
Kundemottaker og Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Porsche Center Oslo:
Selger nye Porsche
-
MyCar:
Bilselger
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Golf GTI Clubsport
Skreddersydd for Det Grønne Helvete
Volkswagen benyttet sist helgs 24-timersløp på Nürburgring til å presentere en ny generasjon Golf GTI Clubsport – den kraftigste noensinne.
24-timersløpetpå Nürburgring er en årlig folkefest og dermed en velegnet arena for presentasjon av nye biler til en stor forsamling. Allerede fredag kjørte Volkswagen sin avdukingen av spesialmodellen som skal bygges i et begrenset opplag, skjønt de nevner ikke hvor begrenset.
Nå ble dessverre ikke løpet den fartsfestivalen de titusenvis av tilreisende som omkranset den drøye to mil lange banen hadde ønsket seg, for værgudene spilte arrangementet et puss ved å tåkelegge banen slik at løpet ble rødflagget lørdag kveld og aldri kom skikkelig i gang igjen.
Kraftigste GTI
Spesialutgaven er basert på nye Golf GTI, men motoren er trimmet opp til å yte 300 hestekrefter med maks dreiemoment på 400 newtonmeter. Det innebærer en aks-tid til hundre på 5,6 sekunder og toppfart på de sedvanlige 250. Men du trenger ikke stoppe der – med Race pack som tilleggsutstyr når du fartssperren først ved 267 km/t.
Kjøreprogrammene er skreddersydd for GTI Clubsport som sågar har et eget program for å gi maksimal kjøreopplevelse på den krevende Nordsløyfa.
Sammenlignet med en ordinær Golf GTI har Clubsport-utgaven en mer aggressiv front med – for første gang, hold deg fast – belyst VW-logo. Også lyktene i begge ender, fraviker fra de originale.
(saken fortsetter)
Klassiske elementer
Så får du selvsagt egne 19-tommers felger med fem ovale åpninger slik det skal være på en GTI, men du kan også få støpte felger som bare veier 8 kg per hjul om du vil minimere den ufjærede vekten.
Forrige gang VW lanserte en GTI Clubsport var i 2021 da de markerte 45-årsjubileet til den første GTI-en som kom på markedet i 1976. I år er anledningen at Golf kan markere sitt 50-årsjubileum.
Til 24-timersløpet hadde Volkswagen alliert seg med Max Kruse Racing som stilte med en spesialpreppet GTI Clubsport med hele 348 hk. Blant førerne var den svenske rallycross- og racing-profilen Johann Kristoffersson, og bilen tok hjem seieren i sin klasse.