-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Ren åpenbaring
Sommeren er kommet for Porsche 357
Vision 357 var Porsches første presang til seg selv i år, i anledning at de fyller 75. Nå kommer den i en kappa utgave.
Siden Vision 357 i så stor grad var basert på ur-Porschen, modell 356, klaget jeg forsiktig på at den moderne konseptbilen ikke hadde delt frontrute, slik originalen hadde.
«Selvfølgelig kan man klage over at det er tak også – den første Porschen var en roadster. Men siden det fremdeles er noen måneder til selve fødselsdagen, kanskje vi kan vente oss enda en bursdagspresang om en stund?» skrev jeg den gangen.
Det krevde ikke en veldig klar krystallkule å se at den måtte komme, og nå er den her, vist for første gang på Goodwood denne helgen.
Det har ikke dukket opp mange nye opplysninger om denne. Mens vårens modell var utstyrt med en bensin-motor (e-fuel selvfølgelig) og snaue 500 hk fra fire-literen, er den nye basert på Cayman GT4 e-Performance Prototypen – la oss regne med at den har litt over 1000 elektriske hk og firehjulsdrift.
Dagens versjon er bygget som en en-seter med deksel over brønnen der det sikkert kunne vært plass til en passasjer. Lavere frontrute også, og en fortsettelse av den grafikken vi fant på den første 357. Man illuderer sågar hekkmotor med et mønster som likner på det opprinnelige luftinntaket der bak.
Interiøret er det også gjort litt med, magrere, remmer i stedet for dørhåndtak og et veldig elektronisk dashbord.
Ikke noe om produksjonsplaner, selvfølgelig. Men siden Porsche alltid har tatt også konseptbilene sine på alvor, kan vi vel regne med at noen av de elektriske elementene vil dukke opp på den nye serien med e-sportsbiler som skal komme fra 2025 og fremover.