-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Lakkleder/lakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Møller Bil Hamar:
Nybilselger
-
Møller Bil Hamar:
Salgstrainee/Juniorselger
-
Møller Bil Oslo Vest:
Bilmekaniker
-
Harald A. Møller AS:
Teknisk instruktør
-
Enger & Hedlund AS:
Key Account Manager
-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Langt bak skjema
Mens vi venter på Cybertruck
November 2019 – og vi fikk bilder fra introduksjonen av Teslas siste: Cybertruck. Ikke helt vellykket intro, riktignok, rutene tålte for eksempel ikke stålkulen som ble kastet mot den, men ny kjempeforventning ble i hvert fall skrudd opp.
Etter det har det bare vært falsk alarm. Nå skal den i produksjon, nå ikke.
Kanskje de siste signaler er litt mer konkrete.
Via Twitter, et format Tesla-sjefen har en viss kontroll på, fikk vi høre at den første produksjons-trucken nylig hadde rullet av båndet på fabrikken i Austin.
På en lørdag for sikkerhets skyld, for å vise at fagforeninger er vi ikke spesielt interessert i.
Budskapet videre er at produksjonen starter sommeren 2023, men at serieproduksjonen ikke kommer i gang før ut i 2024.
Men mens vi venter kan i hvert fall ungene i Kina trøste seg med en Cyberquad. Den 11. juli dukket det opp en melding på Teslas Weibo-konto om at den blir tilgjengelig om tre dager.
Jeg har ikke hørt fra noen som allerede har en slik, og er litt skeptisk inntil jeg får konkrete bevis på at den finnes og virker.
Forhistorien minner litt om Cybertruck. Denne moro-firhjulingen ble nemlig presentert første gang, samtidig med Cybertruck sent i 2019.
Så skjedde det ikke noe før den igjen dukket opp med en listepris på $ 1900 langt ute i 2021 en gang. Men nok en gang, visstnok utsolgt, men jeg hørte ikke om noen som lekte med den, var det helt stopp. Den ble trukket tilbake i 2020, på grunn at nye tanker om sikkerheten.
Greia var forøvrig klart begrenset til barn – den ble lansert med en maks nyttelast på 50 kg. En gjennomsnitts pappa måtte med andre ord ha to for å ha noen glede av den.
Men nå ble den altså igjen lansert på Tesla kinesiske side. Sannsynligvis med de opprinnelige spesifikasjonene: stålramme, justerbar opphengning, rekkevidde 25 km og toppfart på 15 km/t.
Stor suksess ifølge Weibo – titusenvis bladde opp den første dagen, ifølge nettsiden.