-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Nokian vintertips på nett
Var du en av dem som skrenset rundt på sommerdekk da den første glatta kom? Heldigvis behøver ikke vinterkjøring bety sladd i noen retninger, selv om mange bilister har veldig sviktende kunnskaper om hva bilkjøring om vinteren innebærer.
Nå kan du teste og forbedre dine kunnskaper om vinterkjøring på Hakkapeliitta vinterkjøreskole som Nokian Tyres har lansert.
Gode tips om vinterkjøring finnes også på blogger som Nokian Tyres profesjonelle testkjørere og Hakkepeliitta testførere fra daglig trafikk skriver.
To grunnleggende forutsetninger for sikker vinterkjøring, er gode vinterdekk for nordiske forhold og en rolig og forutseende kjørestil.
I vintertrafikk ser man ofte bilister som overvurderer grepet vinterdekkene gir. Farten senkes generelt ikke selv om det er vinter, og mange kjører alt for fort inn i svinger.
Når bilen begynner å skrense, aner man ikke hva man skal gjøre. Dessuten er det mange uerfarne bilførere i trafikken, og de kjenner seg ekstra usikre på glatte veier.
Nokian Tyres gjennomfører tusentalls dekktester i forbindelse med utviklingen av nye vinterdekk. Under disse testene kommer det frem mye nyttig informasjon om vinterkjøring, og om hvordan bilen oppfører seg i ulike situasjoner på vinterføre.
For å øke både sikkerhet og komfort under vinterkjøring, har Nokian Tyres lansert sin Hakkapeliitta vinterkjøreskole som er å finne på produsentens hjemmeside. Der finnes også mye mer nyttig informasjon om vinterkjøring.
- På vinterkjøreskolen finnes blant annet informasjon om hvordan bilen skal forberedes på vinteren, og hvordan man kan kjøre sikkert på glatte veier. Farten har for eksempel stor betydning. Når det er glatt er det viktig å huske på at bremsestrekningen firedobles når hastigheten øker til det dobbelte, sier produktsjef Fredrik Hauge i Nokian Dekk.
Hakkapeliitta vinterkjøreskole omfatter både videoer og tekster om sikker vinterkjøring. Selv mer erfarne vinterbilister kan finne nyttig informasjon på nettstedet. Som avslutning kan den enkelte teste sine egne kunnskaper om vinterkjøring.
Oppdatert informasjon på bloggen
Nokian Tyres har også i vinter titalls testførere rundt om i landet som skriver om sine observasjoner i vintertrafikken. Dessuten har de egne profesjonelle testførere som blogger verdifull informasjon om dekk.
Dette skriver for eksempel en Hakkapeliitta testfører i Trøndelag:
“Jeg fikk på de nye piggdekkene og kjørte en liten tur for å prøve disse. Det første jeg la merke til var at de var mer støysvake enn de gamle piggfrie! Da jeg senere på ettermiddagen kjørte hjem en arbeidskollega, måtte jeg stoppe for å vise ham at det virkelig sto på piggdekk.
Bilen jeg kjører er en Audi A3 quattro 2.0 TDi. Mange mener det er tull med piggdekk på denne, men jeg ser det som en større sikkerhet å kunne styre og stoppe også under ekstreme forhold.
Om vinteren blir det en del kjøring rundt på forskjellige alpinanlegg og noen turer på hytta som ligger ute ved kysten. Under disse turene kan forholdene variere mye, og ut fra egen erfaring ble det valgt piggdekk,” skriver Erik Fische.
På www.hakkapedia.no kan du lese alle blogginnleggene fra Hakkapeliitta testførere i Norge.