-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Norske sommerdekk
Nordisk gummiblanding har lenge vært et begrep på vinterdekk. Nå finnes en mykere blanding også for sommerdekk.


Norske sommerveier har ofte stor slitasje etter piggdekk, og vanndrenering er derfor viktig. Nordiske sommerdekk er konstruert slik at det er lettere å komme ut av rennene
HER FINNER DU MYE NYTTIG DEKKSTOFF
Temperatur er meget viktig for et dekks egenskaper. Nordisk gummiblanding er en mykere blanding, den inneholder mer naturgummi, som holder seg mykere selv når det er kjøligere.
Også om sommeren kan temperaturen synke mot null grader, slik at mange sommerdekk blir harde og dermed mister mange av sine egenskaper.
Det ligger oftere vann på veiene i Norden. Slitasjen etter piggdekkene får skylda. Faren for vannplanning øker. Dekk for Norden bør derfor drenere vannet bedre til sidene.
Sporing
I tillegg til at rennene etter piggslitasjen gir dype vanndammer, fører de også til at mange biler går som på skinner. Mange føler ubehag når de skal ut av rennene. De nye dekkene gir bedre komfort og er mer stabile når man skal ut av rennene. Bilen stikker ikke sideveis i samme grad.
Dekkstøy er også viktig, fordi asfalten i Norden ofte er grovere enn sørover i Europa. Når Nokian nå har lansert sommerdekk for nordiske forhold, hevder de at de nye dekkene har redusert støyen med nesten 50 prosent sammenlignet med tidligere dekk. Dessuten har de asymmetriske dekkene innebygd slitasjevarsler som gir brukeren bedre beskjed om når dekkene er nedslitt.