-
Motor Forum Oslo AS:
Operativ Salgsleder Nybil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
Høy score for Nokian
Nokian har klart det kunststykke å lage et vinterdekk som scorer høyt innen to forskjellige kategorier.

Da EU innførte den nye dekkmerkingen i 2012, mente man det var nærmest umulig å oppnå AA-score.
Nokian WR SUV 3 i størrelse 265/50 R19 V er ifølge den finske produsenten verdens første vinterdekk med EUs dekkmerking A for både våtgrep og drivstoff-effektivitet. I tillegg viser merkingingen bare én lydbølge, det beste man kan oppnå mht. støy.
Ifølge målinger kan det redusere bremselengden på våte veier med opptil 18 meter (forskjellen mellom klasse A og F). Samtidig kan det spare 0,6 liter drivstoff i løpet 10 mil (forskjellen mellom klasse A og G).
Miljø og sikkerhet
– I likhet med bilprodusentene er vår egen produktutviklingsavdeling også opptatt av å gjøre bilkjøring tryggere og grønnere. Nye Nokian WR SUV 3 er absolutt «state-of-the-art» innen dekkbransjen, og representerer en helt ny måte å tenke SUV-dekk på, sier Fredrik Hauge, produktsjef i Nokian Dekk.
Det gode grepet og de balanserte kjøreegenskapene til Nokian WR SUV 3 er et resultat av et funksjonelt dekkmønster, kombinert med den helt nye gummiblandingen Nokian Twin Trac SUV Silica, som er utviklet spesielt for SUV-kjøretøy.
Effektiv miks
Det nye dekket inneholder en kombinasjon av Nokians gummiblanding som er utviklet for krevende og kalde vintre og et silika-basert stoff som gir god ytelse i mildere vær.
Sluttresultatet er Nokian Twin Trac SUV Silica-gummiblanding som inneholder naturgummi, silica og rapsolje. Den unike partikkeldistribusjonen gir dekket et ekstra godt snø- og våtgrep.
– På grunn av det lettrullende dekkmønsteret og en større mengde silika i gummiblandingen, holdes rullemotstanden lav. Dette gjør at dekket oppnår lavere forbruk og utslipp enn sine mer tradisjonelle konkurrenter. Denne kombinasjonen forbedrer også dekkets kjørestabilitet og slitestyrke, sier Hauge.