-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Lancia skal på kartet igjen
Lancia er et merke som snart skal bli synlig for et større publikum takket være Stellantis.
Mange som har levd noen år tenker rally når de hører Lancia, og det er naturlig etter deres dominans på 1970- og 80-tallet hvor de hentet hjem en rekke VM-seire.
Nå kan Delta-betegnelsen bli vekket til live igjen, men vi får neppe se den blant WRC-utfordrerne.
Ifølge Automotive News Europa inngår inntil tre modeller i merkets nye planer for de neste seks årene; en kompakt bybil i 2024, en kompakt SUV/crossover i 2026, og til slutt en utfordrer i kompaktklassen i 2027.
Første modell ut blir erstatningen for Ypsilon – eneste Lancia-modell som eksisterer i dag, og da kun i det italienske markedet hvor den faktisk gjør det så bra at den de siste årene har ligget på andreplass på salgsstatistikken.
Ypsilon bygges på samme plattform som forrige generasjon Fiat 500, men er en mer påkostet og eksklusiv bil som har vært i salg siden 2011. Derfor står den først i køen når Stellantis skal revitalisere det klassiske merket med godt over hundre års historie.
Småbilen skal bygges på en ny versjon av PSA-gruppens CMP-plattform (nå omdøpt til STLA Small) og skal tilbys med både bensin- og elmotorer. SUV-en som følger et par år senere skal være en ren elbil.
Tredje modell ut blir en kombikupe i Golf-klassen, og det er denne vår illustratør har manet frem renderinger av. Delta-navnet var sist i bruk i perioden 2008-2014, og det er sannsynlig at den legendariske betegnelsen igjen vekkes til live når denne modellen lanseres i 2027.
Les også: Ny kurs for Alfa
Modellen har ikke fått endelig klarsignal, og mye kan skje på bilfronten de neste 5-6 årene som påvirker beslutningen.
Det som allerede er klart er at når Lancia revitaliseres vil det fremstår som et premium-merke under Stellantis-paraplyen sammen med Alfa Romeo og DS slik at plattformer og komponenter kan deles mellom disse merkene for å oppnå synergier.