-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Lakkleder/lakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Møller Bil Hamar:
Nybilselger
-
Møller Bil Hamar:
Salgstrainee/Juniorselger
-
Møller Bil Oslo Vest:
Bilmekaniker
-
Harald A. Møller AS:
Teknisk instruktør
-
Enger & Hedlund AS:
Key Account Manager
-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Lancia skal på kartet igjen
Lancia er et merke som snart skal bli synlig for et større publikum takket være Stellantis.
Mange som har levd noen år tenker rally når de hører Lancia, og det er naturlig etter deres dominans på 1970- og 80-tallet hvor de hentet hjem en rekke VM-seire.
Nå kan Delta-betegnelsen bli vekket til live igjen, men vi får neppe se den blant WRC-utfordrerne.
Ifølge Automotive News Europa inngår inntil tre modeller i merkets nye planer for de neste seks årene; en kompakt bybil i 2024, en kompakt SUV/crossover i 2026, og til slutt en utfordrer i kompaktklassen i 2027.
Første modell ut blir erstatningen for Ypsilon – eneste Lancia-modell som eksisterer i dag, og da kun i det italienske markedet hvor den faktisk gjør det så bra at den de siste årene har ligget på andreplass på salgsstatistikken.
Ypsilon bygges på samme plattform som forrige generasjon Fiat 500, men er en mer påkostet og eksklusiv bil som har vært i salg siden 2011. Derfor står den først i køen når Stellantis skal revitalisere det klassiske merket med godt over hundre års historie.
Småbilen skal bygges på en ny versjon av PSA-gruppens CMP-plattform (nå omdøpt til STLA Small) og skal tilbys med både bensin- og elmotorer. SUV-en som følger et par år senere skal være en ren elbil.
Tredje modell ut blir en kombikupe i Golf-klassen, og det er denne vår illustratør har manet frem renderinger av. Delta-navnet var sist i bruk i perioden 2008-2014, og det er sannsynlig at den legendariske betegnelsen igjen vekkes til live når denne modellen lanseres i 2027.
Les også: Ny kurs for Alfa
Modellen har ikke fått endelig klarsignal, og mye kan skje på bilfronten de neste 5-6 årene som påvirker beslutningen.
Det som allerede er klart er at når Lancia revitaliseres vil det fremstår som et premium-merke under Stellantis-paraplyen sammen med Alfa Romeo og DS slik at plattformer og komponenter kan deles mellom disse merkene for å oppnå synergier.