-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Beetle for sand og snø
I 2000 viste Volkswagen en konseptbil de kalte Beetle Dune på bilutstillingen i Detroit. Nå er navnet tilbake.
Det er ingen tvil om at den Beetle Coupé-modellen som kom på markedet i 2011 er vesentlig mer maskulin og sportslig enn den Golf-baserte forgjengeren.
Men nå viser Volkswagen at den kan bli enda tøffere gjennom Beetle Dune Concept som står i Detroit neste uke.
Og når de sier at konseptet viser potensialet for en ny produksjonsmodell – den mest sportslige Beetle noensinne – så er ikke det noe de tar ut av lufta.
Understellet er hevet med fem centimeter, og designerne festet et par ski på taket for å vise at dette er en bil som kan ta deg ut i naturen. På sommeren kan skiene byttes ut med et skateboard eller sandboard.
Første gang Volkswagen luftet tankene om en Beetle Dune var i Los Angeles i 2000. Men konseptbilen fra den gang var ikke særlig realistisk, medgir de i dag. Spesielt interiøret og den spesielle takkonstruksjonen.
Bilen de viser neste uke er langt mer realistisk og basert på en R-Line Beetle. Den har en 210-hesters TSI-motor koblet til en sekstrinns DSG girkasse. En XDS elektronisk differensialbrems sørger for å fordele kreftene optimalt mellom forhjulene.
Det kan høres ut som dette er en potensiell produksjonsmodell for fremtiden. Opel viste jo noe tilsvarende basert på lille Adam i Genève i fjor, og den kommer på markedet til høsten.