-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Sporty luksus
Lexus lanserer et nytt medlem i sin sportslige F-familie – GS F sedan.
I fjor møtte vi RC F Coupé på Detroit-utstillingen, i år står en GS F der, i samme knallblå lakkfarge.
Plattformen deler den med GS, mens drivlinjen er felles med RC F Coupé. De fysiske målene - 491x185x144 cm over en akselavstand på 285 cm - plasserer den i segmentet rundt 5-serie / E-Klasse.
Ytelsene er på nivå med M- og AMG-utgavene fra tyskerne – den normalt pustende femliters V8-en varter opp med 473 hestekrefter og et dreiemoment på 527 Newtonmeter.
En avansert TVD-differensial (Torque Vectoring Differential) er standard, og lar deg velge mellom tre innstillinger – Standard, Slalom og Track.
Karosseriet har forsterkninger og både chassis og bremser er spesialtilpasset de høye ytelsene. Standard hjulutrustning er 19-tommere med 255/35 foran og 275/35 bak.
Ifølge OFV ble det registrert 28 nye Lexus GS i Norge i fjor – samtlige med hybrid drivlinje. GS F vil neppe gjøre de store utslagene på statistikken.