-
Bilkonsulent/Plassjef
Autoringen Bergen AS
-
Takstansvarlig / Skadekoordinator
Møller Bil Romerike AS
-
Mekaniker
Bertel O. Steen Jessheim AS
-
Mercedes-Benz mekaniker
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
Mitsubishi Eclipse GT Spyder
Blant alle de tilgjengelige Spyderne på det amerikanske markedet, byr den nye Mitsubishi Eclipse på herlige stunder bak rattet.


Eclipse GT spyder
Eclipse GT spyder
Først publisert i BIL 5 - 2001.
Eclipse er fullstendig revidert når det gjelder både design og teknikk, og den byr på suverene ytelser og en kvalitet av verdensklasse. Som for fjorårets Coupé er Spyder basert på en utviklingsmodell som integrerer design og CAD/CAM-teknikk med sikte på å lage en så stiv konstruksjon som mulig, og Eclipse Spyder er vridningsstiv og stabil.
En 24-ventilers V6 på 200 hk ved 5.500 o/min og 278 Nm dreiemoment bidrar til en av klassens beste ytelser. Dreiemomentkurven er dessuten temmelig flat, så kraften fordeler seg godt over hele turtallsregisteret. Resultatet er rask og jevn akselerasjon. Eksosanlegget er designet for å puste ut lett, og det gir den rå lyden som gjerne følger med kraftige sportsbiler.
Den manuelle femtrinns gearkassen understreker den sportslige kjørefølelsen. Gearskiftet er kort og presist enten du gearer opp eller ned. Er du ute etter mer komfort, kan du også velge en firetrinns automat med manuell Sportronic sekvensielt gearskift. Uansett er akselerasjonen høyst akseptabel med 6,9 sekunder fra 0 til 100 km/t.
Både hjuloppheng, fjæring og karosseriets stivhet imponerer under prøvekjøringen i Los Angelesområdet. Sammen med et lavt tyngdepunkt og direkte styring frister det å teste oppsettet i langt høyere hastigheter enn det tillatte på Californias motorveier. Kjøreegenskapene og sikkerheten forsterkes også med store P215/50VR17 Goodyear Eagle-dekk som kler de seksekede 17x6,5 aluminiumfelgene.
Karosseridesignen ble skapt i Mitsubishi Motors Research and Design Centre i Cypress, California. Eclipse Spyder er utviklet som en kabriolet fra starten, og det merkes også på alle de usynlige, men viktige strukturene som skjuler seg under et velformet ytre. Stivheten i konstruksjonen er kort sagt imponerende og gir en meget fast og fin følelse.
Dette gjenspeiler seg også i selve kabrioletdesignen i lettvekts aluminium, som virker meget sterk, tett og godt tilpasset designen. Også i oppslått stilling er passformen glimrende.
Eclipse GT Spyder er velutstyrt, og prisen starter på 232.000 kroner ($25.407) og går opp til 25.400 kroner ($27.777) med alle options.