-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Spionbilder og video:

Geländewagen på strøm
Helt siden den nye generasjonen G-Klasse debuterte i 2018, har en elektrisk versjon ligget i kortene. Her er den observert i Lappland, og i løpet av året får den trolig sin debut.
Og den tidligere California-guvernøren var kjapt ute med å si at en slik ønsket han seg, men som elbil – noe han fikk løfte om ville kommer fra den tidligere Mercedes-sjefen.
Vi fikk en ny bekreftelse på IAA i München høsten 2021 hvor bilen ble vist som Concept EQG, med alle G-Klassens prestasjoner intakt og bygget på samme måte med body-on-frame og batteriene plassert i rammen.
Konseptet hadde en motor for hvert hjul samt en totrinns transmisjon med reduksjonsgir for krevende terrengoppgaver. Og vi fikk Schöckl-løftet. (Les saken om konseptet så får du vite hva det innebærer.)
Våre spionfotografer kan nå bekrefte at detaljer fra konseptet er overført til produksjonsutgaven. De fire individuelle motorene betyr blant annet at bilen kan snu seg rundt «på flekken», slik for eksempel en beltedrevet maskin kan gjøre. Mercedes kaller dette en G-sving.
Konseptbilen var utstyrt med et belyst panel i stedet for grill, og den tette maskeringen av fronten på denne prototypen kan tyde på at Mercedes jobber med noe tilsvarende for produksjonsutgaven.
Et annet element som er med videre fra konseptet er boksen på bakdøra hvor man tradisjonelt finner reservehjulet. «Den gamle redaktør» fleipet om at de skulle benytte kvadratiske dekk da han omtalte konseptet, men trolig vil kassen inneholde ladeutstyr.
Mercedes har foreløpig ikke kommet med detaljer om effekt eller rekkevidde, men har antydet at de vil benytte en ny batteriteknologi som slår positivt ut for rekkevidden.
De har heller ikke gitt noen offisiell lanseringsdato for modellen, men IAA i München i september kan nok være en aktuell arena – to år etter at de lanserte konseptet på samme sted.