-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer

Mellomstor SUV
Kia viser ny utfordrer i Kina
Det er bilutstilling i Chengdu i Kina, og der har Kia vist sin kompakte crossover, EV5 i produksjonsdrakt. I første omgang skal den selges i Kina, men det ligger også i planene at den skal bli global.
Vi fikk en forsmak gjennom EV5 Concept i mars, og selv om designen nå er noe nedtonet er mye av konseptets design med videre. Vi ser også at den har mye til felles med storebror EV9 som kommer til Norge i løpet av andre halvår.
Det er sparsomt med tekniske detaljer fra Kia, men CarNewsChina har tilgang til en del spesifikasjoner gjennom den kinesiske MIIT-godkjenningen.
De forteller at bilens fysiske mål er 462 x 188 x 172 centimeter over en akselavstand på 275 cm. Dermed havner den i en nisje med konkurrenter som blant annet VW ID.4 og Nissan Ariya.
Bilen skal bygges på Hyundai/Kias E-GMP plattform, og de forteller at biler for eksport skal benytte Blade-batterier fra BYD.
CarNewsChina antyder en batterikapasitet på inntil 82 kWt som etter kinesisk målemetode gir en rekkevidde på rundt 600 kilometer. Videre forteller de om en motor på 160 kW/217 hk med maks dreiemoment på 310 Nm.
Produksjonen i Kina starter i november, og det er foreløpig ikke sluppet informasjon som angår Europa eller andre eksportmarkeder.